امروزه بانوان حوزوی همزمان با کسب علم، در بستر متحول زمان حرکت کنند

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در دیدار با طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اردبیل تأکید ‌کرد: در شرایط پیچیده‌ فرهنگی امروز، بانوان مبلغ همزمان با کسب علم، بایستی در بستر متحول زمان حرکت کرده و به‌روز باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمبن آرش رجبی، در بخش نخست همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان که ظهر امروز در سالن همایش سردار شهید سلیمانی حوزه علمیه خواهران اردبیل برگزار شد، با مبنا قراردادن آیه ۱۲۲ سوره‌ توبه گفت: هجرت برای کسب علوم دینی، تفقه در دین و در نهایت رجعت عالم دینی به متن جامعه، سه دستور خداوند به مبلغان دین است.

وی افزود: در شرایط پیچیده‌ فرهنگی امروز، طلاب همگام با فراگیری علوم دینی باید در بستر متحول زمان حرکت کنند و افق دید خود را در سطح جهانی توسعه داده و هدفشان احیاء جهان و جهانیان باشد.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، بیان و قلم را دو ابزار کلیدی برای انتقال بهتر پیام‌ها دانست و اذعان داشت: مطالعه و انس‌گرفتن با ادبیات کهن و فاخر اسلامی می‌تواند به کیفیت تبلیغ کمک شایانی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی در همین راستا اضافه کرد: بیان و قلم دو سلاح قدرتمند انتقال پیام است و بر مُبلّغ دین لازم است به بهترین ابزارها مجهز شود و پیام‌های الهی را به مردم منتقل کند.

مدرس حوزه و دانشگاه با استناد به روایات اسلامی، طلبگی را مرزبانی از عقاید و معنویت دانست و گفت: طبق فرموده ائمه معصومین(علیهم‌السلام)، ارزش هدایت و نجات ابدی یک انسان، برابر با نجات همه انسان‌هاست، بنابراین طلاب باید کارهای علمی، پژوهشی و تبلیغی خود را مخلصانه و به نیت یاری دین خدا انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم خودسازی طلاب، تصریح کرد: هدایت جامعه قبل از خودسازی و تهذیب نفس ممکن نیست، بلکه رفتار خاضعانه طلاب در برابر خداوند و همدلی آنان نسبت به مردم است که دلهای انسان‌ها را نسبت به دین نرم کرده و مردم را مشتاق مذهب می‌کند.

امروزه بانوان حوزوی همزمان با کسب علم، در بستر متحول زمان حرکت کنند

امروزه بانوان حوزوی همزمان با کسب علم، در بستر متحول زمان حرکت کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha