اجتماع بزرگ خروش پروانه‌ها در میبد برگزار شد

اجتماع بزرگ خروش پروانه‌ها در میبد، برای همعهدی برای حفظ حجاب، با همکاری حوزه‌علمیه خواهران، بسیج دانش آموزی، گردان سایبری و حوزه‌های مقاومت بسیج با حضور دختران و مادران میبدی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مراسم «اجتماع بزرگ خروش پروانه‌ها» با همخوانی سرودهای بنات الحیدر و سلام فرمانده، اجرای نمایش توسط گروه نمایشی میرمهنا، پخش کلیپ و خواندن شعر و بیانیه توسط دختران دانش آموز در مصلی آیت الله اعرافی میبد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمدیان، با اجرای برنامه، توضیحاتی درباره حجاب و ضرورت آن بیان کرد. همچنین دانش آموزان شعارهای «یا فاطمه شعار ماست، حجاب افتخار ماست» و «حجاب حکم خداست، منکر آن بی حیاست» را فریاد زدند و بی حجابی را محکوم را کردند.

در ادامه مراسم، آقای سید جواد امامی، مسئول بسیج دانش آموزی میبد به تعریف رسانه پرداخت و گفت: رسانه، ارسال کننده پیام از راه دور و اثرگذار بر افراد است؛ رسانه سه نوع نگاه غربی و آمریکایی، شرقی و اسلامی به دختران و بانوان دارد و از میان این سه نوع نگاه، دو نگاه اول نگاه کالایی، ابزاری و بردگی به دختران است و نگاه اسلامی به دختران، آنها را ارزشمندترین شخصیت عالم می‌داند.

وی افزود: اولین پرسش سواد رسانه این است که شما در جواب کسی که از طریق رسانه با شما حرف می‌زند، سوال کنید آن کسی که با شما از طریق رسانه و فضای مجازی حرف می‌زند و بر ذهن شما اثر می گذارد، کیست؟

آقای امامی تصریح کرد: رسانه از راه دور کنترل انسان ها را در دست می‌گیرد، مانند اینکه بدون یادگرفتن رانندگی، ماشین را به دست ما دادند. گوشی‌های هوشمند و در آینده خانه‌های هوشمند ظاهر قشنگی دارند و ما با عدم امنیت آنها آشنایی نداریم.

 در ادامه این مراسم، بیانیه اجتماع بزرگ خروش پروانه‌ها توسط یکی از دانش آموزان قرائت و دیگر دانش آموزان با تکبیر گفتن و امضای میثاق نامه با هم عهد بستند پوشش مناسب و برازنده نوجوان و جوان مسلمان ایرانی انتخاب کرده و همراه با رعایت حجاب و انجام فعالیت های علمی، اجتماعی و سیاسی نشان دهند حجاب لباس مشترک در عرصه های گوناگون است و با توجه به گستردگی صفحات مجازی تلاش کنند خود و دوستانشان را از پیامدهای نامطلوب آن محفوظ نگه دارند و با توجه به نقش بازدارندگی تکالیف دینی به ویژه نماز، تلاش کنند با گسترش اقامه نماز در حفظ و تقویت حیا و عفاف استفاده کنند.

در پایان مراسم بروشور آموزش سواد رسانه بین دختران و نوجوان و جوان توزیع شد.

اجتماع بزرگ خروش پروانه‌ها در میبد برگزار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha