کتابخوانی، مقدمه تمدن سازی است

کارشناس حوزه گفت: مطالعه کتاب برای طلاب امری ضروری قلمداد می شود و باید در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برداشت زیرا کتابخوانی، مقدمه انسان سازی و تمدن سازی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم عباسلو در نشست پژوهشی با شعار "کتاب، کتابخوانی، هویت علمی بانوی طلبه" بیان کرد: طبق تاکیدهای فراوان مقام معظم رهبری(حفظه الله)، کتاب باید همیشه و در همه حال همراه انسان باشد تا در فرصت های پیش آمده که از فعالیت فراغت دارد، بتواند آنها را مطالعه کند.

کتابدار مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کتابخوانی در کلام مقام معظم رهبری(حفظه الله) و تاکید ایشان بر لزوم انس با کتاب، مطالعه آن برای طلاب امری ضروری قلمداد می شود و باید در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برداشت.

کارشناس حوزه تصریح کرد: بانوان نقش مهمی در راستای هویت بخشی به جامعه دارند و در این راستا با کتابخوانی می توانند به جایگاه انسان سازی و تربیتی خویش جامه عمل بپوشانند.

خانم عباسلو اذعان داشت: با توجه به هجمه های مختلف فرهنگی به خصوص از ناحیه فضای مجازی، بانوان طلبه باید در جهت زمینه سازی فرهنگی و تمدن سازی، مطالعات بسیار داشته باشند.

کتابدار این مدرسه اظهار داشت: فرهنگ اجتماعی مردم به تبع افزایش فرهنگ کتابخوانی آن جامعه رشد می کند که دغدغه مندان این عرصه باید آن را با قوت دنبال کنند.

خانم عباسلو در پایان گفت: کتابخانه مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) بندرعباس در حال حاضر 34هزار عنوان کتاب ثبت کرده است و کتابخانه دیجیتال شامل نرم افزارهای نور، آماده خدمت رسانی به طلاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha