کتاب «المنتخبُ الاحادیثِ منَ الاصولِ الکافی» به کوشش بانوی طلبه گلستانی منتشر شد

خانم آتنا نقابی، طلبه گلستانی، کتاب «المنتخبُ الاحادیثِ منَ الاصولِ الکافی» را با 1500 نسخه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، کتاب «المنتخبُ الاحادیثِ منَ الاصولِ الکافی» احادیث برگزیده از اصول کافی، به کوشش خانم آتنا نقابی، طلبه مدرسه علمیه کوثر علی‌آبادکتول، با شمارگان ۱۵۰۰نسخه، ۴۵۰ صفحه و توسط چاپ و نشر نوروزی در سال ۱۳۹۲ منتشر شد.

درباره اصول کافی

خانم نقابی در خصوص این کتاب بیان کرد: مولف کتاب ارزنده «کافی» رئیس المحدثین مرحوم ثقةالاسلام ابوجعفر محمدبن یعقوب کلینی رازی است که از علمای بزرگ زمان غیبت صغری امام زمان(عج) بود.

وی کتاب کافی را جزء اولین و مهم‌ترین منبع حدیثی شیعه معرفی کرد و افزود: شیخ کلینی(رحمه‌الله) عمر افتخارآمیز ۷۰ ساله خود را در عصر نواب اربعه امام عصر(عجل‌الله‌تعالی) سپری کرد؛ لذا با مشکلات فکری و نیازهای عقیدتی و معنوی شیعیان به طور کلی آشنا بود و توانست با تلاش ۲۰ ساله خود کتاب ارزشمند کافی را که جزء اولین و مهمترین منابع حدیثی شیعه است، پدید آورد.

امتیاز کتاب «المنتخبُ الاحادیثِ منَ الاصولِ الکافی»

نویسنده کتاب «احادیث برگزیده اصول کافی» گفت: از امتیازات این کتاب نسبت به برخی برگزیده‌های مشابه، دارابودن تصحیح متن عربی و ترجمه استاد صادق حسن‌زاده است که از معاصرین بوده و روان‌ترین ترجمه را نسبت به ترجمه‌های موجود دارد.

ساختار کتاب

خانم نقابی با اشاره به شیوه انتخاب و گزینش احادیث این کتاب اظهار کرد: از میان احادیث مشابه در یک باب، احادیثی که دارای سند قوی‌تر، شیواتر، رساتر و کوتاه‌تر باشد، برگزیده شده است.

وی ادامه داد: در پاره‌ای از موارد که احادیث نیاز به شرح یا توضیح دارند، با مراجعه به پاورقی می‌توان به مضمون حدیث مراجعه کرد که این توضیحات در سایر کتب برگزیده اصول کافی حذف شده است؛ همچنین برای سهولت در مراجعه به اصل اصول کافی، ترتیب فصل‌ها به شیوه اصل کتاب مرحوم کلینی تنظیم شده است.

ضرورت تدوین کتاب

نگارنده کتاب، ضرورت تدوین این کتاب را رجوع جوانان به این کتاب ارزشمند دانست و گفت: از اهداف تدوین این اثر آن است که تمامی مردم در تمام سطوح بتوانند به احادیث این کتاب شریف رجوع نمایند و در زندگی خود مورد توجه قرار دهند و نیز افرادی که هزینه و فرصت کافی برای مطالعه چهار جلد کتاب اصول کافی را ندارند، بتوانند در یک جلد از این کتاب شریف استفاده نمایند.

وی، به تعدادی از سرفصل‌های این کتاب اشاره کرد که از جمله آن‌ها: باب فضیلت دانش، باب تقلید، باب توحید، باب حجت، باب ایمان و کفر، باب دعا، باب معاشرت و.... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha