برگزاری اختتامیه اولین همایش بین المللی "نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس" با سخنرانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ملایر

اختتامیه اولین همایش بین المللی "نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس" با حضور فرهیختگانی از بیست کشور جهان، همراه با قرائت پیام رییس جمهور و سخنرانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، ملایر/ اختتامیه اولین همایش بین المللی "نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس" با حضور فرهیختگانی از بیست کشور جهان، با عنوان "پرواز اندیشه ها، روایت ماندگار" همراه با قرائت پیام رییس جمهور و سخنرانی آقای محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ملایر برگزار شد.

این همایش با همکاری شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان و معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران این استان همدان با محوریت آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری و با معرفی و رونمایی از کتب "من رضا هستم"، به قلم آقای مهدی مسیبی، کتاب "حاج جلال" نوشته خانم لیلا نظری گیلانده،و  ترجمه کتاب شهید الکرخ، نوشته خانم لیلا گودرزیان فر، از طلاب برتر استان همدان، صبح امروز برگزار شد.

آقای زلفی گل در اختتامیه همایش بین المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس، گفت: نظامی داریم که قرار هست نه شرقی باشد نه غربی. قرار هست جمهوری اسلامی باشد و در درون مرزهای جغرافیایی خود برای مدیریت خود تصمیمم بگیرد. دنیای استکبار، کشورها را به صورت مستقل نمی‌پذیرد و تلاش می کند کشورها را بویژه کشورهایی که دارای منابع مالی، معنوی و اجتماعی هستند، زیر سلطه خود داشته باشد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ به ایران تحمیل شد، پشت جنگ با ایران، تمام دنیای سلطه بود، اما جوانان آن روز، پیران و مادران و خواهران آن روز، اقوام مختلف، هر کس به فراخور توان خود اجازه ندادند وجبی از خاک ایران واگذار گردد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان داشت: نخبگانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، افراد بسیار تاثیرگذاری بودند. شهدای ما خالصانه جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و از مرز و بوم ایران عزیزمان دفاع کردند، این نظام راحت به دست نیامده بلکه هزاران شهید، جانباز و آزاده تقدیم کرده است. یادمان باشد که ساختن هزینه بر و زمان بر است ولی تخریب آسان هست. باید توفیقات نظام را با جهاد تبیین برای آحاد جامعه بیان کرد.

آقای زلفی گل افزود: در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در تمامی عرصه ها ایران ما سرافراز و سربلند است که باید تمامی این دستاوردها را به نوجوانان و جوانان خود منتقل کنیم. در قبل از انقلاب اسلامی ما دوره های دکترا نداشتیم. الان شرکت های دانش بنیان و دوره های پسا دکترا در دانشگاه ها داریم و دنیا مرجعیت علمی ما را به رسمیت می شناسد. کشور ما رتبه اول علمی را در منطقه دارد.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین که رهبری معظم فرمودنداز آن طریق باید این توفیقات ایران و جمهوری اسلامی را معرفی کرد و به جوانان امید داد، بسیار مهم است. جوان گرایی که رهبری می فرماید، بدین جهت مهم است که اگر عقل و نشاط جوانی وارد سیستمی شود، سیستم را کمک می کند و با تجربه حتما بیشتر خواهد شد.لذا باید تمامی الگوهای خود را در جامعه معرفی و تبیین نماییم.

در این همایش از خانواده های شهدای استان همدان توسط چهار کشور عراق، نیجریه، ‌پاکستان و افغانستان قدردانی شد.

برگزاری اختتامیه اولین همایش بین المللی "نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس" با سخنرانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ملایر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha