اولین فرمان الهی پیام فرهنگی است

استاد حوزه، در نشست فرهنگی که در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار داشت: اولین فرمان الهی، پیام فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، ساوه /نشست فرهنگی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه با حضور طلاب برگزار شد.

در این نشست خانم اکرم بی‌جفا، در سخنانی به بیان مطالبی در رابطه با کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: یکی از افتخارات دین مبین اسلام این است که انسان ها را به علم آموزی، قرائت، کتابت و اندیشیدن تشویق می کند و اولین فرمان الهی پیام فرهنگی است و در ماندگارترین کتاب عالم خلقت می فرماید: "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ"که در این آیه واژه" اقْرَأْ"، هم شامل خواندن هست و هم شامل دانستن و فهمیدن پس زمانی که خداوند دستور به"اقْرَأْ" می دهد معلوم می شود که معلم اصلی انسان خداوند است که هم رشد جسمانی انسان را بر عهده گرفته است و هم تربیت روح و روان انسان را عهده دار است.

وی ادامه داد: باتوجه به روایات درمی یابیم که نویسندگی در دین ما ارزش بسیار بالایی دارد و پیامبر اسلام(ص) فرموده است: هیچ صدقه ای بالاتر از انتشار علم در میان مردم نیست.

فعال فرهنگی در پایان گفت: کتابخوانی و مطالعه یک ورزش برای روح و ذهن انسان محسوب می‌شود و باعث رشد فکری، فردی و اجتماعی انسان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha