بانوان حوزوی برای شناخت مسیر طلبگی اهتمام داشته باشند

مدیر مؤسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل تصریح کرد: خواهران حوزوی اگر اهتمام لازم برای شناخت مسیر طلبگی داشته باشند، به‌طور قطع، با نشاط و با انگیزه کافی در مسیر فراگیری علم گام بر می‌دارند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم شهربانو ستوده، در نشست اخلاق با طلاب مؤسسه آموزش عالی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) اردبیل، به تبیین قداست طلبگی پرداخت و گفت: چنانچه خواهران حوزوی و دانش‌پژوهان دینی، از آغاز طلبگی شناخت کافی از این مسیر مقدس داشته باشند، به‌طور حتم با نشاط و انگیزه بالا در مسیر تحصیل قدم بر می‌دارند.
وی شناخت مسیر طلبگی را در ایجاد روحیه کرامت، خودباوری و ایجاد انگیزه در عمل به وظایف طلبگی بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: تهذیب، تحصیل، تدریس، تحقیق و تبلیغ از جمله ضرورت‌های طلبگی هستند.
مدیر مؤسسه آموزش عالی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) اردبیل اظهار داشت: طمع، بخل، ریا، تعصب، علاقه به تمجید و تعریف‌شدن در برابر دیگران، تحقیق بدون فایده، تزئین کلام به زواید الفاظ، کم‌حیایی در درگاه خداوند، فخرفروشی و ترک عمل از آفات اخلاقی در زندگی طلبگی است که باید به شدت از آنها پرهیز کرد.
خانم ستوده با اشاره به اینکه جدیت، تلاش و تحمل سختی‌ها از شاخصه اصلی مسیر طلبگی است، افزود: خواهران طلبه بایستی در جامعه کنونی به‌عنوان اسوه بوده و همه رفتار و سکناتشان الگوی مردم باشد به‌گونه‌ای که بتوانند دیگران را تحت تأثیر قرار دهند.
مدرس حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مسیر یادگیری علم، عمل به دستورات دینی، پاسداری از مرز دین و باورهای اسلامی مسیر انبیاء و بندگان برگزیده خداست. طلاب علوم دینی که قدم در میدان علم و عمل می‌گذارند، از بهترین بندگان خدا هستند.

بانوان حوزوی برای شناخت مسیر طلبگی اهتمام داشته باشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha