جهل جوامع بشری یکی از برنامه‌های استکبار است

استاد مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: دنیای استکبار بر جهل جوامع بشری برای پیشبرد اهداف شوم خود برنامه‌ریزی کرده است، از این‌رو، ضرورت توانمندی آحاد جامعه با سپر دانایی، روشن‌تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، رامیان/ نشست فرهنگی-پژوهشی با محوریت «شیوه‌های ترویج مطالعه در جامعه» با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان در کتابخانه عمومی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست، خانم منصوری اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه در میان کودکان، جوانان و نوجوانان را از راه‌های مهم توسعه فرهنگی دانست و بیان کرد: از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است.

وی به سخن رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درباره اهمیت کتاب اشاره کرد و افزود: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است».

استاد حوزه ادامه داد: با توجه به این‌که هر که داناتر است، تواناتر است و دنیای استکبار بر روی جهل جوامع بشری برای پیشبرد اهداف شوم خود برنامه‌ریزی کرده است، ضرورت توانمندی آحاد جامعه با سپر دانایی روشن‌تر خواهد شد.

خانم منصوری با اشاره به موانع گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، قیمت بالای کتاب‌ها، نهادینه نشدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، وجود سرگرمی‌های ارتباطی مانند: اینترنت، ماهواره، عدم تشویق فرزندان به مطالعه از سوی والدین، برگزار نشدن نمایشگاه‌های کتاب در مدارس و سطح جامعه و نداشتن علاقه و انگیزه برای مطالعه را از آن جمله برشمرد.

وی، در پاسخ به این سؤال که مطالعه چه فوایدی در زندگی انسان دارد، تصریح کرد: اگر مطالعه به جزئی از زندگی تبدیل شود، تمام بخش‌های آن از نگرش تا گفتار و رفتار انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نتایج و ثمرات کتابخوانی

مبلغ حوزه به بحث پیرامون فواید مطالعه پرداخت و افزایش تمرکز، دامنه لغات، اعتماد به نفس، کاهش استرس و اضطراب، بهبود وضعیت سلامت بدن و تقویت مهارت تجزیه و تحلیل، افزایش سطح آگاهی اجتماعی، کسب قدرت از طریق علم و کسب موقعیت به صورت جمعی را از نتایج و ثمرات کتابخوانی معرفی کرد.

خانم منصوری خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سفیران فرهنگی ضمن آشنایی با شیوه صحیح مطالعه گام مؤثری در ترویج و تعمیق فرهنگ کتابخوانی در جامعه بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha