کارگاه "مهارت های کاربردی در تدوین مقاله" ویژه اساتید و معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد

کارگاه علمی "مهارت های کاربردی در تدوین مقاله علمی" به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، کارگاه علمی با عنوان "مهارت های کاربردی در تدوین مقاله علمی" با شرکت اساتید و معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران استان در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین احسان ابراهیمی، استاد حوزه و روش شناسی تحقیق، در اولین کارگاه، ابتدا مباحثی در خصوص روش های علمی در تحقیق «روش علمی در تحقیق»، «مراحل تحقیق کتابخانه ای»، «اقسام گردآوری اطلاعات»، «چیستی و چرایی مقاله علمی»، «چگونگی تدوین مقاله علمی» بیان کرد و با استناد به این مطلب، نکاتی را در خصوص مساله یابی در تحقیقات کتابخانه ای ذکر کرد.

استاد حوزه و روش شناسی تحقیق، در ادامه به سه شاخصه مهم در خصوص عناوین و مسائل استاندارد برای انتخاب برای عنوان مقاله اشاره کرد و مولفه ها و شاخصه های مطلوب یک مقاله علمی را تبیین کرد و با توجه به شاخصه ها، عناوین پیشنهادی از سوی اساتید محترم که به صورت مکتوب برای جلسه آماده شده بود، مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در ادامه بسیاری از عناوین در این جلسه اصلاح شد و مولفه ها و ویژگی های لازم را پیدا کرد و برخی عناوین هم برای اصلاح به نویسندگان ارجاع داده شد.

دکتر ابراهیمی نکاتی در خصوص بحث پیشینه یابی مسائل و بررسی پیشینه مقالات مطرح کرد تا اساتید از میزان تکراری و عدم تکراری و میزان نوآوری موضوع انتخابی مطلع شوند و با نحوه تدوین مقدمه مقاله آشنا شوند.

در پایان مقرر شد قبل از برگزاری جلسه آینده عناوین و مقدمه مقاله را آماده کنند تا به همین ترتیب قدم به قدم به منظور تدوین یک مقاله علمی، پیشرفت مطلوب را به صورت ملموس و محسوس مشاهده کنند.

گفتنی ست این کارگاه در 3سه جلسه حضوری و سه جلسه مجازی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha