توحید اساسی‌ترین شرط رستگاری است

خانم احمدی، استاد موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان گفت: توحید اولین و اساسی‌ترین شرط رستگاری،کامیابی، سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم فاطمه احمدی در مراسم ولادت حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) که از سوی موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(سلام الله‌علیها) گرگان با حضور طلاب این موسسه و جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان، طلاب موسسه قرآنی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و شماری از پرستاران برگزار شد، در بحث از «تجلی توحید در زندگی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)» دعوت به توحید را هدف مشترک همه پیامبران دانست.

 وی بیان کرد: توحید اولین و اساسی‌ترین شرط رستگاری، کامیابی، سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت است، اعتقاد به توحید و شناخت عظمت خدا موجب اطاعت عاشقانه و آگاهانه انسان از دستورات خداوند می‌شود.

 استاد حوزه با اشاره به آثار توحید در زندگی فردی و اجتماعی، آزادی انسان، تکوین شخصیت پسندیده، مصدر آسایش درون و نیروی قوی، مساوات و برادری و ساختار جامعه و وحدت را از آثار توحید برشمرد.  

خانم احمدی تصریح کرد: توحید، درون صاحب خود را پر از آرامش کرده، باعث ایجاد مساوات و برابری شده و به معتقدین خود نیروی وسیعی می دهد تا به خدا امید و اطمینان پیدا کنند؛ بطور کلی، توحید تأثیر عمیقی بر زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان دارد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع «مدیریت بحران در سیره حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)» پرداخت و خدامحوری، قرآن‌محوری، هدفمندی، شجاعت، تسکین و آرامش، عقلانیت و ولایت‌مداری را از اصول غلبه بر بحران برشمرد.

مبلغ فعال حوزه توضیح داد: پیرامون خدامحوری در سیره حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)، ایشان با وجود اسارت، داغ فرزند، از دست دادن مال، برادر و خانواده به عبادت پناه می‌برد تا آرامش پیدا کرده و با افزایش نیروی خود در مقابل دشمنان بایستد، چنانچه امام سجاد(علیه‌السلام) فرمودند: «دیدم زینب(سلام‌الله‌علیها) تا صبح با خدا سخن می گفت».

خانم احمدی افزود: امروز دنیا پر از فتنه‌های مختلف است؛ لذا باید در مقابل این فتنه‌ها به قرآن پناه برد، رسول مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرمایند: «هنگامی که فتنه‌ها چون پاره‌های شب تار شما را در خود پیچید، به قرآن روی بیاورید».

وی ابراز کرد: هدف سیدالشهداء از قیام، رسیدن به حکومت نبود بلکه حفظ اسلام راستین بود که تحقق پیدا کرد، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) نیز با توجه به متعالی بودن هدف می‌فرمایند: «ما رأیت إلا جمیلا».

کارشناس فرهنگی این موسسه در پایان عنوان کرد: از مهم‌ترین مصادیق مدیریت آن حضرت در مقابله با چالش‌های پس از واقعۀ عاشورا، خطبه‌های افشاگرانۀ زینب کبری(علیهماالسلام) است که اوضاع شام را به کلّی دگرگون کرد و از همان زمان بذرِ انقلاب بر ضدِّ بنی امیّه پاشیده شد و در نتیجه همین خطبه ها، بنی امیّه را در تمام جهان اسلام رسوا کرد و خطری که از سوی آنان اسلام و قرآن را تهدید می کرد، به برکت خون‌های شهیدان و خطابه های پیام آورانِ عاشورا، دفع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha