یادواره "عمامه های خونین" با بزرگداشت شهید "سجاد شهرکی" در خاش برگزار شد

آیین یادواره "عمامه های خونین" با بزرگداشت روحانی شهید "سجاد شهرکی" با حضور امام جمعه شهرستان خاش و فرمانده تیپ 110 سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه الزهرا(س) خاش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خاش/ یادواره "عمامه های خونین" با محوریت ترور روحانی "سجاد شهرکی" با حضور امام جمعه شهرستان خاش و سردار الماسی، فرمانده تیپ 110 سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهرستان خاش برگزار شد.

در این مراسم، سردار الماسی، با اشاره به ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) به تلاش و مجاهدت های آن حضرت در زندگی اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) نه تنها برای شیعیان، بلکه برای جامعه بشریت نقش اساسی و درخشانی را ایفا نموده است، لذا عاشورایان نام آن بانوی بزرگوار را همراه با نام امام حسین علیه السلام بکار می بردند و مورخان ایشان را شخصیت دوم واقعه کربلا و نام آور فریادگران تاریخ ثبت کرده اند. شاعران از صبر و تحمل ایشان دم می‌زنند و علمای علم اخلاق از تقوا، استقامت، عفت، عصمت و حیای آن بانوی بزرگوار می‌گویند که این نکته ی اساسی است که بانوان ما فرزندان خود را با خصلت های ارزنده ی اخلاقی ایشان بار بیاورند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام الله علیها رزمنده و مجاهد در مقابل جبهه کفر بود، بیان کرد: هدف و رسالت او، رساندن پیام خون و شهادت مظلومان واقعه کربلا بود، آنچنان که انقلابیون آزاده جهان نیز بر آن همیشه تاکید کرده اند و رمز پیروزی اباعبدالله الحسین علیه السلام را در همین رسالت می دانند.

سردار الماسی با اشاره به اینکه مطالعه حیات آن بانوی بزرگوار بهترین الگوی زنان جامعه ی کنونی است، افزود: آن نکته ای که از زن امروز جامعه ما، یک بانوی واقعی می سازد و به اون آبرو و شرف می‌دهد، خودسازی است.

از دیگر برنامه های این مراسم، تلاوت قرآن کریم، پخش کلیپ صلوات خاصه، خیر مقدم حجت الاسلام و المسلمین شیبک، نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان خاش و عضو هیئت امنای حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها، پخش کلیپ مستند شهید شهرکی، روایت گری حجت الاسلام والمسلمین سجادی فر، مداحی ذاکر اهل بیت(علیهم السلام) میلاد جلالی، سخنرانی امام جمعه شهرستان خاش و اقامه نماز جماعت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha