حضرت زینب(س)؛ الگویی بی بدیل برای زنان و دختران جهان

امام جمعه شهرستان خاش گفت: حضرت زینب(س) در رسیدن به مسائل علمی بسیار کوشا بود و به شبهات زمان خود پاسخ می داد. آن حضرت الگویی بی بدیل برای زنان و دختران جهان محسوب می شود.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیین میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار، با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلام‌رضا دهقان، امام جمعه شهرستان خاش، و طلاب و اساتید و بانوان شهرستان، در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهرستان خاش برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دهقان، ضمن تفسیر ابعاد شخصیتی بی بی دو عالم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، در رابطه با بعد علمی آن حضرت گفت: حضرت زینب سلام الله علیها، در رسیدن به مسائل علمی بسیار کوشا بودند و به شبهات زمان خود پاسخ می دادند و این نشان از جایگاه علمی رفیع این بانوی بزرگوار دارد؛ لذا ایشان به عنوان عابده آل علی علیه السلام شناخته شده بود.

وی در ادامه به بیان بعد معنوی شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها پرداخت و گفت: ایشان از سنین خردسالی اهل عبادت بودند. صبوری، گذشت، ایثارگری، ولایتمداری، بصیرت، عفت و حیا از برجسته ترین خصائص این بانوی بزرگ بود که ایستادگی حضرت زینب سلام الله علیها و حفظ تمام این خصوصیات در شرایط سخت جنگی و اسارت، آن حضرت را به الگویی بی بدیل برای زنان و دختران جهان تبدیل کرد.

 در ادامه این مراسم از پرستار انقلابی، خانم دلارامی تجلیل به عمل آمد و دانش آموزان دختر مدرسه رستگاران به اجرای سرود پرداختند؛ همچنین مداحین و ذاکرین اهل بیت (علیهم السلام) به مدیحه سرایی پرداختند.

از دیگر برنامه های این مراسم، تلاوت قرآن، صلوات خاصه، اجرای مسابقه و اهدای جوایز بود.

https://media2.whc.ir/d/2022/11/30/4/76327.jpg?ts=1669807980000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha