بهترین استاد اخلاق قرآن است

حجت الاسلام والمسلمین نجم در بازدید از مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) سمنان در جمع طلاب گفت: بهترین استاد اخلاق قرآن است، قرآن بخوانید و بدان عمل کنید.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان به همراه معاونین در ادامه سلسله بازدیدهای مدارس علمیه سطح استان، از مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) سمنان بازدید و در جمع طلاب و دانش آموختگان این مدرسه علمیه حاضر شد.

وی گفت: در ارشاد القلوب دیلمی در صفحه ۱۰۲ سخنی از امام حسن(ع) آمده که می فرمایند: در بحث قرآن کریم «نزدیک ترین و شایسته ترین مردم کسانی هستند که به قرآن عمل می کند اگر چه  آیات را حفظ نیستند و دورترین مردم به قرآن کسانی هستند که به قرآن عمل نمی کنند اگرچه قاری و حافظ قرآن هستند» در روایات مختلفی ائمه معصومین  با این مضمون فرمودند: «که از ما نیست، کسی که روزش تمام شود و آیه ای را نخوانده باشد»؛ از این رو بر من و شما طلاب محترم لازم است روزانه چند آیه از قرآن را بخوانیم و در آن توجه نماییم چرا که از خواندن قرآن بدون توجه هم نهی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان خوزستان تصریح کرد: هر روز ما باید انسی با قرآن داشته باشیم و روزمان را با آیات قرآن کریم شروع کنیم، ولو یک صفحه از قرآن؛ البته با تامل و تدبر در آن. بهترین استاد اخلاق قرآن است، پس بخوانید و به آن عمل نمایید.

وی در ادامه بیان کرد: در موتور جست‌وجوگر موضوع «شهادت آب» را جست‌وجو بفرمایید، می‌بینید که یک دانشمند ژاپنی در پژوهشی که انجام داده، به این نتیجه رسیده که قشنگ ترین ساختار مولکولی آب، آن آبی است که قرآن به آن تلاوت شده است. دو سوم بدن ما را مایعات تشکیل می دهد، قرآنی که به این بدن عرضه می شود به غیر از آثاری که بر روی جسم دارد، بر روی روح ما نیز اثر خواهد گذاشت. لذا از آنجا که سفارش ائمه و بزرگان ماست،  از آن غافل نباشیم و قرآن را تلاوت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نجم، بعد از توصیه های دینی گفت: هر کدام از شما طلاب باید کار تخصصی را دنبال کنید و در یک موضوعی که علاقه‌مند هستید و جزو نیازهای جامعه است، ورود پیدا کنید، مطمئن باشید بعد از چند سال در آن موضوع و مسئله صاحب نظر خواهید شد و می توانید بر این اساس نیازهای جامعه را برطرف نمایید.

در ادامه جلسه معاونین واحدهای آموزش، پژوهش و فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان پاسخگوی سوالات تخصصی و مسائل و موضوعات مطروحه طلاب  و دانش آموختگان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha