لزوم تغییر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی

دکتر وحید تفضلی، پزشک و متخصص طب سنتی، در جمع طلاب خواهر مهریزی گفت: خانواده ها باید سبک زندگی خود را به سبک زندگی اسلامی تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مهریز/ آقای وحید تفضلی، پزشک و متخصص طب سنتی در جمع اساتید، طلاب و بانوان مهریزی ابتدا به معرفی دو کتاب به منظور ارتقاء سطح آگاهی بانوان حاضر در جلسه پرداخت و گفت: کتاب «پاسداشت تندرستی» نوشته خانم ها دکتر معینی و گرجی، همچنین کتاب «حفظ سلامتی از دیدگاه طب سنتی» نوشته دکتر ناصری، از کتاب هایی است که توصیه می شود طلاب آنها را مطالعه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: سه بیماری در حال حاضر در این شهرستان شیوع زیادی پیدا کرده است از جمله کبد چرب، که بیشتر بانوان شهرستان مهریز، دارای کبد چرب هستند، بیماری های شایع دیگر رماتیسم و تیروئید است که راهکارهای مناسب برای درمان این سه بیماری، انجام ورزش و نرمش برای همه افراد خانواده، پرهیز از مصرف شیرینی ها و مواد نشاسته ای و همچنین استفاده از داروهای گیاهی است.

آقای تفضلی در بخش دیگر مباحث خود، در رابطه با بیماری کرونا گفت: بیماری کرونا عوارض ناخواسته ای برای افراد در پی داشته و احتمال دارد بیماری های یاد شده از عوراض بیماری کرونا باشد مانند آسیب دیدگی پوست در برخی افراد در اثر شستشوی فراوان، ایجاد مشکلات عصبی در اثر کاهش روابط خانوادگی و اجتماعی، بیماری چاقی و دیابت در اثر کم تحرکی نیز از دیگر عوارض ایجاد شده این بیماری است.

وی اضافه کرد: کرونا حتی تکامل برخی کودکان را دچار مشکل کرده است و وقفه در مراحل رشد کودکان مانند دیر راه افتادن، یا دیر تکلم کردن از جمله این موارد است.

پزشک طب سنتی خاطرنشان کرد: وظایفی که  در حال حاضر بر عهده ماست، گوش سپردن به فرمایشات رهبری(مدظله العالی) است از جمله این که سبک زندگی خود را تغییر دهیم و سبک زندگی اسلامی-ایرانی داشته باشیم.

وی در پایان به پرسش های طلاب و بانوان در رابطه با طب سنتی پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha