«پاسخگویی به شبهات اخیر و مسله حجاب» در زاهدان

نشستی با موضوع «پاسخگویی به شبهات اخیر و مسله حجاب» با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) زاهدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشستی با موضوع «پاسخگویی به شبهات اخیر و مسله حجاب» با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمه معصومه سلام الله علیها زاهدان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین امین، استاد اعزامی از قم، در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین امین، با اشاره به چهار شأن و منزلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: «شأن فیض الهی»، «شأن تبیین الهی»، «شأن اجرای حدود الهی»،و «شأن حاکمیت و رهبری»، با ذکر این سوال که در عصر امروز این چهار منزلت را چه کسی داراست؟ گفت: اولین شأن، تنها مختص امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است و سه مورد دیگر در نائب امام در عصر حاضر، یعنی فقیه جامع الشرایط وجود دارد.

وی ادامه داد: شبهه ای که بیشتر در مسئله رهبری دیده می شود، این است که با توجه به اینکه شخص رهبر معصوم نیست، آیا اطاعت از او بر ما لازم است؟ آری همان طور که در عصر امام حسین علیه السلام، هنگامی که مسلم ابن عقیل به عنوان نائب امام برای بیعت مردم در کوفه حاضر شد، اطاعت از مسلم برای مردم آن زمان لازم بود و همچنین درست است که این افراد معصوم نیستند، اما به آن درجه ای از تقوای الهی رسیده اند که ضریب خطا در آنها کمتر باشد؛ در واقع، ولایت فقیه از چهار بحث خارج نیست: غیرمتخصص و غیرمتعهد (همچون رضاشاه که نه به دین شناخت کافی دارد و نه تقوای الهی)، غیرمتخصص و متعهد، متخصص ولی تعهد ندارد، متخصص و متعهد؛ عقل بشر این را می پذیرد که شخصی رهبری جامعه را به دست بگیرد که هم دین دار و هم با تقوا باشد.

استاد حوزه، با اشاره به خوراک فکری فضای مجازی گفت: تلگرام شبهه افکنی می کند و اینستاگرام، به صورت پنهان و غیرمستقیم، سبک زندگی غربی را آموزش می دهد. وی در ادامه با طرح این سوال که چرا دشمن به حجاب حمله می کند؟ گفت: زن رکن اساسی خانواده هست و اگر زن به بیراهه رود، کل خانواده و در نهایت جامعه نابود خواهد شد و به تباهی می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha