اقتدار، عزت و هویت ملی هر کشوری وابسته به علم و پژوهش است/ حوزه علمیه، حکومت اسلامی و جوامع بشری را تغذیه فکری و پشتیبانی کند

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که روحانیت و حوزه‏های علمیه، ریشه در تاریخ علم دارند، گفت: از این رو علاوه بر تغذیه فکری و پشتوانه علمی حکومت اسلامی و نظام بتوانند جوامع بشری را با نظام ارزشی اسلام بخصوص در حوزه زن و خانواده آشنا و تغذیه فکری و پشتیبانی علمی کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم سکینه منظری، مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگویی با تبریک هفته پژوهش به همه فعالان عرصه علم و پژوهش، اظهار کرد: امیدوارم اهتمام و انگیزش ما در مسئله پژوهش بیش از پیش باشد؛ چرا که اقتدار، عزت و هویت ملی هر کشوری وابسته به عرصه علم و پژوهش و تولیدات آن کشور است.

وی افزود: از آنجا که روحانیت و حوزه‏های علمیه، ریشه در تاریخ علم دارند؛ بایستی علاوه بر تغذیه فکری و پشتوانه علمی حکومت اسلامی و نظام بتوانند جوامع بشری را با نظام ارزشی اسلام بخصوص در حوزه زن و خانواده آشنا و تغذیه فکری و پشتیبانی علمی کنند.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: با توجه به این‌که حکومت اسلامی، حکومتی است لایق و ملت، ملتی است بیدار و آگاه، لازم است حوزه علمیه خواهران با اتکاء به قدرت الهی، در قالب تولید دانش و گفتمان های علمی با حضور فعال و مؤثر طلاب پژوهشگر خواهر، عرصه های علم و پژوهش را درنوردیده و بتواند الگوی مناسبی از زن مسلمان را بواسطه نظام اسلامی و ملتی بیدار در سطح بین الملل به جوامع بشری معرفی نماید تا زیربنای تحقق تمدن نوین اسلامی را از دامن زنان مسلمان، مومن و عفیفه به خوبی بنا نهد.

وی بیان داشت: در تحقق اهداف فوق به حول و قوه الهی در مسیر تولید، تبیین و گسترش دانش، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در اداره کل پژوهش‌های عمومی توانسته به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند که برخی از آنها به این شرح است:  

۱. در بخش پژوهشگران با شناسایی ۱۴۵ استاد با شاخص‌‏های علمی برتر در سطح ۴ و دکتری در کل کشور و تأیید توسط مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر به عنوان مصاحبه گران عرصه آموزش توانست استان ها را در ناب ۷  از اساتید بومی خود بهره مند و خود کفا نماید.

۲. در عرصه شناسایی در فاز اول ۱۰۰۰ پژوهشگر با ارائه آثار پژوهشی شناسایی و در حال معرفی به مرکز خدمات جهت دریافت خدمات پژوهشی هستند.

۳. در استانداردسازی مدیریت پژوهش، ۴ آیین نامه «برگزاری کرسی آزاد اندیشی»، «برگزاری کرسی علمی ترویجی»، «برگزاری همایش های علمی» و «شناسایی، شبکه سازی و پشتیبانی پژوهشگران» تدوین، مصوب و ابلاغ گردید.

۴. در جهت ظرفیت‌سازی و توسعه همکاری‌های هم‌افزا و اقدامات مشترک با تأثیرگذاران و مراکز معتبر علمی در سطح ملی و فراملی توانست اولین همایش مستقل با برچسب ISC  در استان سمنان و همایشی با عنوان همایش مادران فاطمی در معرفی الگوی سوم زن را در استان هرمزگان در سطح بین المللی مدیریت و راهبری نماید.

۵. در راستای حضور فعال و مؤثر در گفتمان‏های علمی در قالب برگزاری کرسی های ترویجی با دریافت مجوز برگزاری ۲۷ کرسی علمی ترویجی جهت برگزاری در استانها از شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیرخانه حمایت از کرسی ها و حمایت، موفق به دریافت کمیته دستگاهی کرسی ها از دبیرخانه مذکور با ریاست مدیر محترم مرکز شدیم.

۶. در راهبری و مدیریت نشریات علمی این اداره کل موفق به رونمایی از سامانه سینا وب جهت نمایه سازی نشریات علمی شده است.

خانم منظری در پایان بیان داشت: به حول و قوه الهی اداره کل پژوهش‌های عمومی حوزه‌های علمیه خواهران در نظر دارد با تدبیر و اقدام، سرفصل فعالیت های جدیدی از شناسایی، رتبه بندی و شبکه‏سازی پژوهشگران طلاب خواهر که بتوانند زیرساخت و محور کلیه فعالیت های پژوهشی را در عرصه های متعدد مدیریت و راهبری نمایند را رقم بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha