اولین نیاز ضروری و شرایط مهم برای آمادگی ازدواج، بلوغ عقلی است

خانم شیری، مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد، در کارگاه آموزشی ویژه مجردین، اولین نیاز ضروری و شرایط مهم برای آمادگی ازدواج را بلوغ عقلی دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم مریم شیری در کارگاه آموزشی مجردین مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد، خاطرنشان کرد: در مورد ازدواج اولین مسئله قبل از جلسه خواستگاری، آمادگی برای ازدواج است؛ به این معنی که آیا دختر و پسر شرایط لازم برای ازدواج را دارند یا خیر؟ همچنین در مورد بلوغ و آمادگی برای ازدواج بحث بسیار است، اما اگر به دین مراجعه کنیم، قرآن کریم بلوغ اشد را ملاک آمادگی برای ازدواج بیان می‌کند.

وی ادامه داد: در بلوغ اشد، انواع بلوغ روانی، اجتماعی، عقلی، فرهنگی، جنسی و جسمی مطرح است، اما متاسفانه آن چیزی که امروز در جامعه به عنوان آمادگی برای ازدواج مطرح است، فقط بلوغ جسمی و جنسی است.

مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی محرک های بلوغ جنسی در جامعه زیاد شده و ما شاهد بلوغ زودرس جوانان هستیم، بنابراین فاصله زیادی بین بلوغ اخلاقی و اجتماعی و بلوغ جنسی اتفاق افتاده است. جوانان عواقب سنگینی را به دلیل فشار بلوغ جنسی زودرس تحمل می‌کنند که گاهی سبب بحران های روانی و اختلالات رفتاری در جوانان می شود و متاسفانه با توصیه های غیرمنطقی و جاهلانه برای بهبود این حالات توصیه به ازدواج بین جوانان می شود، پس اولین نیاز ضروری و شرایط مهم برای آمادگی ازدواج، بلوغ عقلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha