خدمت خالصانه بسیجیان به مردم باعث ایجاد معنویت در جامعه می شود

حجت الاسلام والمسلمین مروتی، در جمع طلاب و اساتید خواهر اردکانی گفت: بسیجی بودن به معنای این است که فرد در هر زمینه‌ای مانند دوران دفاع مقدس بدون چشم‌داشت به مردم خدمت کند و این حضور خالصانه باعث ایجاد معنویت در جامعه می شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، اردکان/ حجت الاسلام والمسلمین کمال مروتی، در نشستی با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، در سخنانی با اشاره به آیه "وَ ما کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ" گفت: طبق این آیه شریفه از وظایف طلاب، تفقه به معنای فهم عمیق در مسائل دین و انذار برای مردم است.

وی تصریح کرد: توجه و تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از امور مهم برای همه اقشار جامعه و به ویژه طلاب امور دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروتی اظهار کرد: رهبری همواره در بیانات خود به نکات بسیاری اشاره می‌کند که برای همه جهانیان راه‌گشاست، از جمله جنگ روسیه و اوکراین از اتفاقاتی بود که رهبر انقلاب در روزهای نخست منشا آن را دولت آمریکا معرفی کرد و اکنون بعد از گذشت یک سال، کشورهای اروپایی نیز خود به آن اذعان کردند.

هادی سیاسی تصریح کرد: "فرهنگ بسیجی داشتن" به معنای حضور جهادی در میدان‌های مختلف، عنصری است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود در بین بسیجیان کشور مطرح و به ویژه از دانشجویان و طلاب مطالبه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مروتی افزود: بسیجی بودن به معنای این است که فرد در هر زمینه‌ای اعم از علمی، پزشکی، و فرهنگی مانند دوران دفاع مقدس که در میدان نظامی رزمنده‌ها حضور داشتند، بدون چشم‌داشت به مردم خدمت کند و این حضور خالصانه باعث ایجاد معنویت در جامعه می شود.

وی در پایان با اشاره به نقش طلاب خاطرنشان کرد: از وظایف طلاب در عصر کنونی "جهاد تبیین" است و طلبه ها به عنوان قشر تاثیرپذیر برای حفظ انقلاب می‌بایست با مطالعه، تفکر و نوشتن، بصیرت و آگاهی خود را افزایش دهند و با تبلیغ برای مردم تبیین و بیان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha