نباید کار را واگذار کرد تا انسان های بی هویت برای ما تصمیم بگیرند

آیت الله دری نجف آبادی، در جمع اساتید، طلاب و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: نباید کار را واگذار کرد تا انسان های بی هویت برای ما تصمیم بگیرند. باید نقاط قوت و ضعف را بررسی کرده و با تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، اراک/ آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه فرهنگیان اراک بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی، وحدت حوزه و دانشگاه  نیاز به یک استراتژی دارد البته تا الان قدم‌هایی برداشته شده است و باید نقاط قوت و ضعف را بررسی کنیم نقاط قوت را تقویت کنیم و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به بخش های مختلف علم تصریح کرد: همکاری حوزه و دانشگاه در سه بخش است؛ آن که با دنیا در ارتباط است مثل ریاضی، فیزیک و پزشکی باید به روز باشیم و بتوانیم صاحب اندیشه باشیم، ولی علوم انسانی مسئله مهم است که ممکن است در اصول و اهداف با دنیا متفاوت باشیم البته باید از تجارب آنها استفاده کنیم. انگیزه های الهی در ایران مطرح است ولی این انگیزه در دنیا مطرح نیست. علوم اسلامی از دیدگاه اهل بیت علیه السلام بخش سوم است، البته می‌تواند با علوم انسانی هماهنگ باشد دنیای غرب، علوم اسلامی را با اسلام اهل سنت می‌شناسد و عمدتاً نگاه آنها نگاه به اسلام ،عربستان و مصر و دیگر کشورهای عربی است.

در ادامه خانم وکیلی سرپرست حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، مقارن بودن هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه را مبارک دانست سپس با ارائه گزارشاتی از کارهای انجام شده در حوزه علمیه خواهران استان، خواستار همکاری و تعامل بیشتر با دانشگاه شد.

نباید کار را واگذار کرد تا انسان های بی هویت برای ما تصمیم بگیرند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha