نشست مدیران و پیشکسوتان مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

به همت رئیس اداره ساماندهی و نظارت استان چهارمحال و بختیاری، نشستی با حضور مدیران و پیشکسوتان مدارس علمیه خواهران در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در ابتدای نشست با مدیران و پیشکسوتان مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، هریک از مدیران مدارس، مسائل و دغدغه­ های پیش روی مدرسه خود از قبیل: استقبال دانش آموختگان، کادر و اساتید مدرسه در طرح امین و چالش کمبود استاد و نیروی انسانی در نیم سال دوم تحصیلی، عدم پرداخت حقوق مکفی به اساتید بدلیل نبود حمایت هیات امنای قوی در مدارس، کیفی سازی بجای اهتمام به کمیّت، درخواست اصلاح برخی از سرفصل های آموزشی، تجدیدنظر در سن پذیرش طلاب ورودی، مشکلات مربوط به عدم حمایت مالی از طرف هیات امناء و...را عنوان کردند.

در بخش دیگر هریک از پیشکوستان به بیان تجارب ارزشمند طول خدمت خود در حوزه، شامل بهره ­مندی کافی از توفیق خدمت در پیشگاه امام عصر(عج) و پروش طلاب مهذب، حفظ رابطه مادرانه و دلسوزانه با طلاب، ایجاد زمینه ازدواج آسان طلاب و کادر، آموزش مهارت­ های ویژه زندگی و خانه‌داری، تشویق و ترغیب به فرزندآوری و ...  پرداختند.

در ادامه، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال وبختیاری، ضمن بیان شأن و منزلت حضرت زهرای مرضیه(س) و ذکر مصیبت و مرثیه بانوی دوعالم، با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ استمداد و یاری جستن در همه امور از ایشان را راهگشا دانست.

وی ضمن تقدیر از حضور پیشکوستان در این نشست، حفظ جایگاه و تداوم ارتباط با این بزرگواران را به عنوان استوانه­ های حوزه بر مدیران ضروری برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، ضمن اشاره به اینکه طرح امین فتح بابی در جهت نقش آفرینی دانش آموختگان در جامعه برای پرورش و تربیت دانش آموزان است، خواستار تدابیر لازم جهت کادرسازی و تامین استاد مدارس جهت نیمسال بعدی شد.

وی تعامل و  ارتباط بیشتر مدیران با مادران طلاب مجرد و پیگیری جهت رفع مشکلات آنان و اهتمام به  زمینه سازی و تسهیل شرایط ازدواج آنان را یادآور شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی ضمن تأکید بر برگزاری کلاس­ های هفتگی اخلاق؛ مجالس روضه اهل بیت(ع) را در تقویت بنیه معنوی طلاب، ایجاد انگیزه و نشاط علمی و ترسیم آینده ­ای روشن برای ایشان، از ضروریات دانست.

ارتباط و تعامل جدی ­تر مدیران مدارس با اساتید، برگزاری جلسات هم ­اندیشی، تمهیدات لازم جهت رفع مشکلات ایشان، تعیین محدوده دقیق وظایف اساتید و برگزاری امتحانات با سوالات استاندارد از جمله موارد مهم آموزشی مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه هریک از معاونین مدیریت استان، به­ صورت جداگانه پاسخ پرسش­ های مربوط به حیطه کاری خود را بیان و به نکات مهم در روند اجرای برنامه های مدارس از جمله: توجه به برگزاری فعالانه جلسات هیات امنا و استفاده از پتانسیل­ های موجود، حفظ ونگهداری و تأمین امنیت طلاب در مدرسه در حوادث اخیر، به روزرسانی اطلاعات در سامانه­ های مربوطه، توجه بیشتر به محوریت قرارگرفتن اخلاق، تهذیب، رعایت پوشش طلاب و ... پرداختند.

در پایان ضمن برگزاری کمیسیون توسعه و برنامه ریزی استان، منابع و مصارف مدارس علمیه خواهران تا پایان آبان ماه 1401 مورد بررسی قرار گرفت و به مدیران مدارس جهت اجرای 50% مابقی برنامه های باقیمانده تا پایان دی‌ماه یادآوری شد و مقرر شد مدیران مدارس ضمن هماهنگی با معاونین خود، برنامه های محتوایی 1402 (آموزش، پژوهش و فرهنگی) را پیش بینی کارشناسانه کنند تا پیشنهاد برنامه و بودجه در موعد مقرر با آمادگی و بصورت دقیق ارائه شود.

نشست مدیران و پیشکسوتان مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha