مهمترین راه‌ رسیدن به وحدت تمدن اسلامی پایبندی به قوانین اسلام و نگرش توحیدی است

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان گفت: پایبندی به قوانین دین مبین اسلام توأم با نگرش توحیدی و نگاه به وحدانیت خداوند، از مهمترین راه‌های رسیدن به وحدت تمدن اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‎‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین نورعلی دیلم، در پیش نشستی که با عنوان «مبانی نظری تقریب مذاهب و راهکارها تحقق تمدن نوین اسلامی» بمناسبت برگزاری اولین همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب به صورت مجازی برگزار شد؛ بیان کرد: پایبندی به قوانین دین مبین اسلام توأم با نگرش توحیدی و نگاه به وحدانیت خداوند متعالی از مهمترین راه‌های رسیدن به وحدت تمدن اسلامی است.

وی ادامه داد: مسلمانان با تلاش بسیار می‎توانند در مسیر دانش‌ورزی، خردورزی و بصیرت گام نهند و به قله‎های پیشرفت علمی دست یابند.

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، رسیدن به وحدت تمدن را مشارکت و نظارت همگانی خواند و افزود: دستور به تواصی به حق و تواصی به صبر از تأکیدات کلام الهی است و در بحث مشارکت همگانی بحث از امر به معروف و نهی از منکر که یک فریضه الهی و از ضروریات دین است، مسلمانان نباید از آن غافل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین دیلم خاطرنشان کرد: امروز دشمن القا می‎کند که چهاردیواری اختیاری و افراد یکدیگر را دعوت به معروف نکنند، اما در مقابل دین مبین اسلام دستور می‎دهد که تمام مسلمانان باید اهل نصیحت باشند.

وی ریشه وحدت شیعه و سنی را در جامعه اسلامی، ریشه قرآنی برشمرد و گفت: مؤمنان با هم برادرند و باید در بین برادران ایمانی خودتان اصلاح کنید و کینه و کدورت را از بین ببرید و بایستی به ریسمان الهی چنگ زنید.

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان وحدت شیعه و سنی را مبنای رهبران جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: امام خمینی(ره) در سال42،41،40 که هنوز از انقلاب خبری نبود، از وحدت و انسجام با فلسطین و مسجدالاقصی سخن می‎گفتند و امروز نیز شاهدیم مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) دیده‎بان هوشیار و ناخدای کشتی انقلاب بزرگترین منادی وحدت هستند و توهین به مقدسات و امهات مؤمنین را حرام شرعی اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha