اقدامات حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای هر مسلمان در ولایتمداری است

در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س)، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پناه، اقدامات حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای هر مسلمان در ولایتمداری دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین ناصر سعیدی پناه، با حضور در مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد، به بیان احادیث جایگاه بی نظیر حضرت زهرا(سلام الله علیها) پرداخت و گفت: وجود آن حضرت مایه دلگرمی امیر المومنین(علیه السلام) بود و برای مبارزه با غاصبین آمادگی بیشتری داشت و فقدان آن بانو، حضرت علی(علیه السلام) را مایوس ساخت، زیرا فاطمه (سلام الله علیها) رکن اصلی علی(علیه السلام) و پشتوانه ولایت بود.

وی افزود: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) برای آنکه به تاریخ بفهماند برای دفاع از ولایت حاضر است تا همه دارایی خویش را فدا سازد و راه را برای آیندگان روشن نماید در این مسیر محسن(علیه السلام) خویش را فدا کرد، از این رو اقدامات این بانو بهترین الگو برای هر مسلمان در ولایتمداری است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پناه  تصریح کرد:با توجه به حدیث پیامبر(صلی الله علیه وآله) که فرمودند: "انما فاطمه بضعه منی توذینی ما آذاها و ینصبنی ما نصبها"، فاطمه(سلام الله علیها) هم از نظر جسمی و هم روحی پاره ای از وجود و هستی پیامبر(صلی الله علیه و اله) است و علاقه پدر و فرزندی هرگز نمی تواند چنین پدیده ای را توجیه کند و این نشانه محو اراده این بانو در اراده و خواست خدا دارد.

قابل ذکر است اقامه نماز جماعت، ذکر مصیبت اهل بیت(علیهم السلام)، اجرای نمایش حرکات رزمی ومیهمانی سفره حضرت زهرا(سلام الله علیها) از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha