القاب حضرت زهرا (س) درس‌آموز و جهت‌دهنده است

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه صومعه‌سرا در دومین روز از مراسم سوگواری ایام فاطمیه در جمع طلاب و عموم بانوان شهرستان گفت: القاب حضرت زهرا (س) درس‌آموز و جهت‌دهنده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، صومعه سرا/ خانم فاطمه یکتاعربانی با توجه به کلام امام‌صادق علیه‌السلام که فرمودند: «لقد فطمها بالعلم و عن الطمث فی المیثاق  فسماها فاطمة ثم قال انی فطمتک بالعلم و فطمتک بالطمث» بیان داشت: در میان اسامی متعددی که برای حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها وجود دارد، نام "فاطمه" از همه معروف‌تر و در کتب اسلامی ذکر این نام بیش‌تر است. 

وی در ادامه در مورد معنا و وجه تسمیه‌ "فاطمه" چنین گفت: بر اساس روایات از جمله وجوه تسمیه فاطمه آن است که او از شر بریده و جداست، از غیر خدا بریده و دوستدارانش از آتش دوزخ دور و برکنارند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه افزود: انتخاب القاب و کنیه‌ها برای دختر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بامسمی و دارای بارمعنایی دینی و الهی است لذا القاب آن حضرت خود درس‌آموز و جهت‌دهنده است.

 یکتا گفت: انتخاب اسامی آن حضرت برای فرزندان علاوه بر برکات معنوی آن، موجب  آشنایی آنان با خُلق و خوی اهل‌بیت علیهم‌السلام شده و می‌تواند روی تربیت ایشان اثرگذار باشد.

القاب حضرت زهرا (س) درس‌آموز و جهت‌دهنده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha