"تمسک به دین" و "بصیرت" راه در امان ماندن از فتنه های آخرالزمان

امام جمعه شهرستان بختگان گفت: تمسک به دین و بصیرت، از جمله راه های در امان ماندن از فتنه ها و رهایی از عواقب هلاک کننده آخرالزمان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، آباده طشک/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین خودسیانی امام جمعه شهرستان بختگان در نشست معرفتی با موضوع «بلا و فتنه های آخرالزمان» که با حضور طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها و عموم مردم شهرستان آباده طشک از توابع استان فارس برگزار شد، اظهار کرد: قرآن در آیات متعددی از وقوع فتنه در زندگی انسان ها خبر داده، پیامبر اسلام(س) و اهل بیت آن حضرت نیز فتنه هایی را برای امت اسلام پیشگویی کرده اند که از صدر اسلام آغاز و تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین خودسیانی افزود: خداوند متعال به وسیله این فتنه ها که توسط عوامل دشمن در اجتماع مسلمانان و به خصوص در جامعه شیعی با انگیزه های شوم به وجود می آید؛ مومنین را در ایمان و ولایت مداری مورد آزمون و امتحان قرار می دهد.

امام جمعه شهرستان بختگان ادامه داد: اهل بیت(ع) راهکارهای مختلفی برای در امان ماندن از فتنه ها و رهایی از عواقب هلاک کننده آن ها برای امت بیان داشته اند که قرآن نیز بر آن ها مهر تایید می زند، این راهکارها تحت دو عنوان کلی "تمسک به دین" و "بصیرت" دسته بندی می شود، توجه و تمسک به این عوامل تنها راه نجات از فتنه هاست.

مبلغ دینی، خاطرنشان کرد: روزگار آخرالزمان، زمانه‌ای است آکنده از فتنه و آشوب و بلا که نیروهای شر همه توانشان را به کار می‌گیرند تا هر لحظه بیشتر حاکمیت خود را بر دنیا و اهلش گسترش دهند و تثبیت کنند؛ پس بدیهی است که شیطان، عاملان و پیروانش بکوشند تا مردمان بیشتری را به دام گناه و معصیت بیفکنند و آنان را به آیین خویش جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه در این روزگار والدین به تربیت دینی فرزندان خود اهمیت نمی دهند گفت: امروزه فرزندان با داشتن مدرک و درجه بالا دارای اعتقادات صحیحی نیستند به دلیل این که بر روی مسائل دینی آنان کار نشده است و اگر فرزند متدین در جامعه تحویل بدهیم، مانند آن است که جهان را زنده کرده‌ایم و در صورت بی‌تفاوتی مانند کشتن جهان است و این تربیت نیازمند صبرو همت است.

حجت الاسلام والمسلمین خودسیانی در پایان تصریح کرد: بلاهای آخرالزمان برای امتحان انسان هاست و برخی از روایاتی که از ائمه معصومین علیه السلام به دست ما رسیده هشدار داده به جامعه دینی که در آخرالزمان اتفاقات و وقایعی رخ می دهد که مستلزم تقویت باورها و مراقبت از آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha