حاج قاسم قدرت استکبار جهانی را از اریکه قدرت پایین آورد

سردار قاسم پور، هم رزم شهید سلمیان در مراسم بزرگداشت شهادت سردار دلها گفت: حاج قاسم تهدیدها را به فرصت ناب تبدیل کرد و استکبار جهانی را از اریکه قدرت پایین آورد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان برگزار شد.

در این مراسم سردار قاسم پور در سخنانی بیان داشت: حاج قاسم ثابت کرد که با عزم و جزم و همت می توان کار کرد، او ثابت کرد یک انسان بدون وابستگی های دنیوی می تواند کارها را انجام دهد. حاج قاسم به مردم توجه زیادی داشت و مردم نیز ثابت کردند مردم فهیم و بصیری هستند و امام خود را می شناسند. یکی از مشکلات ما در حوادث اخیر، بی‌بصیرتی خواص است. مردم در سال ۸۸ نشان دادند که از خواص جلوتر و بابصیرت تر هستند. مردم به صحنه آمدند و مسئله را جمع کردند. حاج قاسم می گفت:«کسانی که یک گره از کار مردم باز می کنند بنده حاضرم دستانش را ببوسم» ما در شرایط اختصاصی در شرایط اقتصادی خوبی قرار نداریم با این مردمی که سختی می کشند ولی باز هم پای نظام شان ایستادند، باید قدر این مردم را دانست و تمام تلاش برای حل مشکلات آنها را انجام داد.

وی تصریح کرد: استان سیستان، هرمزگان و کرمان تحت فرماندهی حاج قاسم بود. در روزی که بعد از ۷ سال خدمت تودیع می شد، همه گریه می کردند، چون فرمانده باصلابت و اخلاق مداری داشتند که دیگر در محضرشان نیستند. در این مدت برای مردم یک امنیت پایداری را در منطقه فراهم کردند.حدود ۲۲سال فرمانده کل سپاه قدس بود. روزی که در این قسمت فعالیت را شروع کرد، احوال نابسامانی منطقه داشت و صهیونیست ها دارای قدرت زیادی بودند. حاج قاسم روزی که میرفت دست فلسطینی ها و لبنانی ها را پر کرد، باور مقاومت را در آنها احیا کرد، لبنان که به عروس خاورمیانه معروف بود، صهیونیست‌ها هر زمانی که اراده می کردند تا بیروت پیش می رفتند. فلسطینی ها ۳۳ روز در جنگ ایستادگی کردند اما در حال حاضر حاج قاسم کاری کرد به طوری که تاب آوری و حملات اسرائیلی را به ۲۴ ساعته رسانده است. خوب حاج قاسم غیرت و اراده را در میان جبهه مقاومت احیا کردند.

سردار قاسم پور هنر دیگر شهید سردار سلیمانی را تبدیل تهدیدها به  فرصت ها عنوان کرد و افزود: آدمی که ریسک کند و خطرپذیر باشد، می تواند تهدیدها را به یک فرصت ناب تبدیل کند؛ روزی که حاج قاسم به سوریه رفت، فرودگاه ها را با خمپاره ها می زدند اما او توانست امنیت را به آنها برگرداند. حاج قاسم یاد گرفت که به کانون خطر برود هر چه در سوریه زیرساخت وجود داشت، متاسفانه داعش با خاک یکسان کرده بود، او از کانون خطر یک جبهه درست کرد به نام جبهه مقاومت. گام اصلی دشمن این بود که چهره مسلمانان را وحشی نشان بدهد، داعش، موجودات و سیستم عجیبی هستند. داعشی ها نزدیک به ۱۷۰۰ نفر از جوانان شیعه عراقی را سوار کامیون کرده و لب رودخانه برده و  سر آنها را تن جدا کردند. حاج قاسم با چنین وحشی هایی روبرو بودند و با این وجود به کانال خطر زدند. لذا از این تهدید، چنین فرصتی ساختند و جبهه مقاومت را با کمک جوانان سوری، ایرانی، افغانی عراقی و لبنانی تشکیل دادند، این خود یک هنر است که در زیر یک پرچم قومیت های مختلفی را جمع کند.حاج قاسم ریسک پذیر و نترس بود، کسی که می خواهد تصمیم بگیرد باید خودش در کانون خطر و خط مقدم باشد.

همرزم حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: حاج قاسم امام خودش را با تمام وجودش باور داشت، حاج قاسم وقتی رفت در جنگ ۳۳ روزه و سپس به تهران برگشت و به حضرت آقا گزارشی دادند که اوضاع خوب نیست، آقا فرمودند:« بروید و موفق خواهید شد» دیگر سوال نکرد و به سید نصرالله رسید و گفت: «امام جامعه گفت مقاومت کنید و موفق خواهید شد»، کسی موفق خواهد بود که در امام خود ذوب شده باشد و به او باور داشته باشد و با تمام وجودش از امام جامعه پیروی کند. در سال ۹۱ سوریه کارش تمام شده بود ۸۵ درصد سوریه در دست مهاجمان بود. حاج قاسم از کف میدان آمده بود در شورای امنیت گزارشی داد که ۸۵ درصد کشور سوریه سقوط کرده است. حضرت آقا گفت بروید سوریه و موفق خواهید شد و و بشار اسد را کمک کنید. بشار اسد را قانع کرد که بسیج مردمی را تشکیل دهد. حاج قاسم در وصیت نامه خود نوشته است که «من امامم را حکیم می‌دانم» در حوادث اخیر اگر دقت کنید می بینید که دشمن عمود خیمه و ولی فقیه ما را نشانه رفته است. از دیگر  ویژگی حاج قاسم دشمن‌شناسی ایشان بود. وقتی شما راهبرد دشمن را بشناسید به دنبال راه چاره آن خواهید بود و آن را حل خواهد کرد. حاج قاسم سرباز ولی خدا بود و راهبرد دشمن را شناخت و به دنبال مقابله با آن پرداخت. حاج قاسم با تمام توان وارد میدان شد و با استکبار جهانی وارد جنگ شد و مقاومت کرد و نشان داد که آمریکایی‌ها شکست ناپذیر نیستند. روز تشییع حاج قاسم حضرت آقا فرمودند:" امروز یوم الله است" چون او با خدا معامله کرد خداوند متعال نیز او را در قلب ها جاویدان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha