دولت سرکوب‌گر فرانسه در سالیان اخیر سیلی‌های محکمی از سوی هم‌پیمانانش و نیز ملت خود دریافت کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی، در پی توهین اخیر به ساحت مراجع عظام و روحانیت بیان داشت: دولت سرکوب‌گر فرانسه در سالیان اخیر سیلی‌های محکمی از سوی هم‌پیمانانش و نیز ملت خود دریافت کرده، و تلاش دارد تا با این قبیل اقدامات به نوعی کاهش بی‌سابقه اعتبار بین‌المللی خود را جبران کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گیلان، در پی توهین اخیر به ساحت مراجع عظام و روحانیت، در پیامی این اقدام سخیف را محکوم کرد.

متن پیام بدنی شرح است:

بِسم‌ِاللهِ الرَّحمَنِ الرَّحیمِ

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ                 صف/ ۸

در پی توهین اخیر به ساحت مراجع عظام و روحانیت، ضمن محکومیت این اقدام، نکاتی تقدیم می‌گردد:

یکم؛ شگرد کهنه و رویه قابل‌انتظار
اقدام موهن نشریه بحران‌زده فرانسوی، در نوع خود نه جدید و نه دور از انتظار است؛ نشریه فوق‌الذکر پیش از این به ساحت انبیاء عظام و به‌ویژه پیغمبر رحمت(صلوات الله علیه وآله) بارها و بارها جسارت کرده و تلاش‌های نافرجامی به پشتوانه دولت مذبذب فرانسه برای خاموش‌کردن خورشید حقیقت با فوت دهان! نموده است؛ اقداماتی که مصداق «ما یضحک به الثکلی!» است.

دوم؛ جبران خودتحقیری
دولت سرکوب‌گر فرانسه در سالیان اخیر سیلی‌های محکمی از سوی هم‌پیمانانش و نیز ملت خود دریافت کرده، تلاش دارد تا با این قبیل اقدامات به نوعی کاهش بی‌سابقه اعتبار بین‌المللی خود را جبران کند؛ کشوری که توهین به مقدسات سایر ادیان را با شعار آزادی بیان توجیه و در عین حال هرگونه بیان و بنان در قبال رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به مثابه خط قرمز خود تقبیح می‌کند! 

سوم؛ نشانه ضعف یا معیار قوت
بر خردمندان و اهل فهم و فن روشن است که توهین، همواره شاخص زبونی است نه نشانه قدرت یا آزادی یا هر واژه مقدس دیگر؛ به بیان دیگر اگرچه این توهین‌ها بسیار شرم‌آور و ناراحت‌کننده است در عین حال به روشنی حکایت از ضعف و زبونی دشمن و شاخصه نزدیک‌شدن دشمن به آخر خط و نداشتن منطق محکم در مواجه با ارزش‌های فراگیر دینی به‌ویژه خوانش ِ شیعی اسلام است که یک نمونه آن با شکل‌گیری محور مقاومت رخ نموده است؛ قُل مُوتُوا بغَیظکُم.

چهارم؛ تبعات ناپاک‌زادگی 
بر اساس اعلان مراکز معتبر کشور فرانسه با تأسف جزو پیشروترین کشورها در ولادت ناپاک‌زادگان! است؛ تولد فرزند بدون شکل‌گیری خانواده براساس آموزه‌های دینی - ازدواج- خود از ظرایفی است که در روایات ما از آن بعنوان یکی از دلایل دشمنی با اهل‌بیت‌علیهم السلام -عدم طهارت در ولادت- یاد شده است؛ با این بیان چنین حرکات مذبوحانه‌ای کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

پنجم؛ رسالت خود را گم نمی‌کنیم
رسالت امروز طلاب عزیز همان استقامت همیشگی بر مسیر درست و منطقی جهاد تبیین است؛ بیان زیبائی‌ها و منطق مستحکم دین با لسان لَیّن و متناسب با فهم مخاطب در کنار بیان زشتی‌های منطق دشمن زبون با استدلال‌های روشن؛ چرا که اقناع دوستان و اسکات دشمنان، تنها مسیر دست‌یابی به تعادلی است که امروز نیاز نظام اسلامی است تا در این بستر، حرکت انقلابی بتواند محکم و با صلابت به مسیر خود ادامه دهد.

ششم؛ برائت را فراموش نمی‌کنیم
صدالبته مردم مومن به‌ویژه حوزه‌های علمیه موظف‌اند که دستکم اعلان مخالفت و برائت آشکار خود را نسبت به این قبیل موضوعات داشته باشند؛ این وظیفه حداقلی نیز در دست برنامه‌ریزی است و به‌زودی بعون‌الله تعالی انجام خواهد پذیرفت که از همین فرصت مغتنم استفاده کرده و طلاب به‌ویژه دختران طلبه خودم را به هرچه باشکوه برگزار کردن این تجمع اعتراضی دعوت می‌نمایم.

خادم‌الطلاب؛ مرتضی حبیبی سی‌سرا


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha