حضرت زهرا (س) الگوی تمام زنان و مردان است

رئیس اداره تبلیغات شهرستان صومعه سرا در جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه فاطمیه که با حضور اساتید، طلاب و عموم بانوان این شهرستان برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) تمام زنان و مردان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، صومعه سرا/ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم‌زاده در آیین جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه فاطمیه که با حضور اساتید، طلاب و عموم بانوان این شهرستان برگزار شد، بیان داشت: همان‌طور که در متون روایی آمده است، فاطمه زهرا سلام الله علیها بعنوان بهترین الگو برای زنان و مردان معرفی شده است تا جایی که در روایات امام عصر ارواحنا فداه می فرماید: الگوی من مادرم زهراست؛ لذا همه ما باید سعی کنیم در زندگی فردی و اجتماعی خود حضرت زهرا سلام الله علیها را به عنوان بهترین و برترین الگو قرار دهیم.

وی در ادامه با توجه به سوره مبارکه کوثر که خداوند حضرت زهرا سلام الله علیها را خیر کثیر نامیده بیان داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها پاداشی است (هدیه‌ی بهشتی) از طرف خداوند که در دامان پاک حضرت خدیجه سلام الله علیها قرار داده شده و خداوند در قرآن خطاب به رسول گرامی می فرماید: ما به تو خیر کثیر عطا کردیم، پس عبادت خدا را انجام بده و شاکر باش که ما چنین هدیه ای به تو عطا کردیم.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان صومعه‌سرا افزود: علاقه‌ای که پیامبر به حضرت زهرا داشتند یک علقه پدر به فرزند نبوده، بلکه چیزی فراتر از یک رابطه پدر و دختری بود، رسول خدا دست خانم حضرت زهرا را می بوسید، به احترام ایشان از جایگاه خویش بلند می شد و حضرت زهرا را در جایگاه خود می نشاند و این نشان‌دهنده عظمت و بزرگی حضرت زهرا در نزد پدر بزرگوار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم‌زاده در ادامه تصریح کرد: شدت علاقه و محبت پیامبر(ص) به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به این دلیل است که، حبِ محبوب خدا، حب خداست، اگر پیامبر خدا، زهرا سلام الله علیها را دوست می دارد فقط به این دلیل است که سفارش او را خداوند به پیامبر(ص) کرده است.

وی ضمن اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند جایگاه مادر و خانه داری به معنای خانه نشینی نیست، گفت: زن در نقش همسر، مظهر عشق و آرامش بخشی و در نقش مادر، مانند حق حیات است.

وی در پایان با توجه به اغتشاشات اخیر که دشمن بحث زن، زندگی و آزادی را در میان زنان جامعه بیان داشته، گفت: آزادی‌ای که باید از آن حرف زده شود آزادی‌ای است که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به ما آموخته است، اسلام با حفظ جایگاه و کرامت حقیقی زن آزادی حقیقی را به او نشان داده است لکن امروزه خواست دشمن بی هویت کردن زنان جامعه ماست، پس در هر جایگاهی که هستیم، مادری، همسری و یا در خارج از منزل، باید خیلی هوشیار و بیدار باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

حضرت زهرا (س) الگوی تمام زنان و مردان است

حضرت زهرا (س) الگوی تمام زنان و مردان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha