زن مظهر صفات زیبای خداوند است

استاد حوزه و دانشگاه در جمع طلاب گیلانی گفت: زن مظهر صفات زیبای خداوند است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم دکتر زهرا شعبانی، در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران گیلان بیان داشت: خلقت عالم بر اساس رحمت الهی ایجاد شده و خداوند اراده کرد که صفات، اسماء و پرتوی از رحمت خود را اظهار کرده و خود را نشان دهد.

وی افزود: راه دیدن تمام صفات جلال و جمال خداوند، رجوع به انوار مقدسی است که قبل از خلقت عالم در عرش الهی مشغول تقدیس و تسبیح الهی بودند. 

خانم شعبانی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از این که وجود زمینی داشته باشند، نوری بود که قبل از خلقت حضرت آدم مشغول تسبیح و عبادت حضرت حق بودند و به‌منظور هدایت بشر، این انوار مقدس، وجود زمینی یافتند.

 وی با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره گفت: در این زیارت خطاب به اهل بیت علیهم السلام آمده است: شما نورهایی حول عرش الهی در حال طواف و مشغول تسبیح و تقدیس بودید و خداوند بر ما منت گذاشت و به اهل بیت علیهم السلام وجود زمینی داد؛ در واقع به آن ها زحمت داد تا راه را به ما نشان دهند و ما را هدایت کنند. 

خانم شعبانی خاطرنشان کرد: خداوند صفات جلال و جمالش را در قالب این وجودهای زمینی به ما نشان داد، لذا برای دیدن صفات خدا و شناخت باید به وجود نورانی پیامبر صلوات الله علیه وآله، حضرت علی و زهرای مرضیه علیهم‌السلام تمسک جوییم. 

وی هم‌چنین افزود: هیچ مکتب و زیست زنانه‌ای در دنیا چنین الگویی ندارد که خداوند این‌گونه صفات خود را در او متجلی کرده باشد لذا کسانی که این وجودهای مقدس و فخر کائنات را رها کرده و به الگوهای سبُک و بی‌محتوا روی آوردند بی‌تردید در خطایی آشکار هستند.

خانم شعبانی در ادامه به مهمترین مسئولیت زنان پرداخت و گفت: مهمترین مسئولیتی که تکوین و خلقت بر دوش زنان نهاد، «رب‌بودن» است؛ زن باید رب باشد، باید تربیت کند و انسان پرورش دهد. 

وی در پایان به امر فرزندآوری اشاره کرد و گفت: خطر کاهش جمعیت فوق‌العاده جدی است و بر زنان جامعه واجب است که مساله فرزندآوری را جدی بگیرند چرا که امنیت و اقتصاد جامعه ما نیز به این امر وابسته است.

زن مظهر صفات زیبای خداوند است

زن مظهر صفات زیبای خداوند است

زن مظهر صفات زیبای خداوند است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha