دفاع از پایان‌نامه «تصویر آینده جهان براساس اندیشه مهدویت در آیات و روایات» به زبان انگلیسی

حوزه/ خانم صادقی از زبان‌آموزان مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران از پایان نامه خود با موضوع «تصویر آینده جهان براساس اندیشه مهدویت در آیات و روایات» که به زبان انگلیسی نگارش شده دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، جلسه ارائه و دفاع از پایان نامه سرکار خانم الهام صادقی زیدعزها از زبان آموزان مرکز آموزش های غیر حضوری با عنوان:

The image of the future of the world based on the idea of Mahdism in verses and traditions؛ «تصویر آینده جهان براساس اندیشه مهدویت در آیات و روایات» در روز یکشنبه ۱۸دی ۱۴۰۱ به راهنمایی استاد آقای باستان و داوری حجت الاسلام و المسلمین فروتن به صورت برخط در مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران برگزار و موفق به کسب درجه «عالی» با نمره ۲۰ گردید.

گفتنی است، تاکنون یک پایان نامه به زبان عربی، شش پایان نامه به زبان اسپانیایی و سه پایان نامه به زبان انگلیسی توسط زبان آموزان معاونت فرهنگی تربیتی مرکز آموزشهای غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران، ارائه و دفاع گردیده است.

چکیده پایان نامه به زبان انگلیسی و فارسی:

     Human always seeks his progress and perfection. Therefore, the necessity of imagining the oncoming future and following a complete and appropriate model is self-evident. Since there are many models today, it is difficult to know the truth and the best model. On the other hand, throughout the history, these selves- proclaim patterns describing an illusory and sometimes deviant future have not been able to meet the material and spiritual needs of human beings and sometimes they have even regressed instead of progressing.

Twelver Shia is the only one who, relying on the pure doctrine of Mahdism, represents a clear and prosperous outlook for the future of the world. The system of Mahdism is essentially a religious system that is in the scope of religion. "Religion" in the term is a set of beliefs, morals, laws and regulations that are compiled based on the management of individual and social affairs of humans and the provision of their worldly and hereafter happiness. With this definition, it becomes clear that religion includes all areas of human life and has plans and programs for all issues related to human life. Therefore, just as religion is not indifferent to the afterlife issues of human, it cannot be indifferent to his worldly issues. Religion in all fields of science, culture, civilization, economy, politics, government, art, industry, family and so on has played an effective role. For this reason, "religion" also determines the scope, goals and programs of the government...

In the theory of Mahdism, the government has a religious function, because the religion is responsible for explaining the needs and regulating the complex and extensive human relations in all fields; the boundaries of what should and should not be determined by religion; for this reason, the main mission of Hazrat Mahdi (AS) in the promised world revolution is the absolute rule of religion on the earth; by the blessings of this divine sovereignty, all the crises in human life will be transformed into development; the prosperity of reason, science, industry, mining, economy, agriculture, politics, culture, ethics, etc. .. In a word, "Mahdavi utopia" is realized

بشر همواره دنبال پیشرفت و کمال خویش است. از این رو ضرورت ترسیم آینده ی پیش رو و  تـأسی به یک الگوی کامل و مناسب از بدیهیات است. از آن جا که امروزه الگوهای متعددی مطرح  بوده، شناخت حقیقت و الگوی برتر، کاری دشوار است. از سویی در طول تاریخ، الگوهای ادعایی با ترسیم یک آینده ی موهوم و خیالی و بعضاً انحرافی نتوانسته اند نیازهای مادی و معنوی بشر را تامین کنند و حتی گاهی به جای پیشرفت مسیر قهقرایی داشته اند . تنها شیعه اثنی عشری است که با تکیه بر آموزه ناب مهدویت، برای آینده جهان چشم اندازی روشن و سعادت بخش ترسیم می کند. نظام مهدویت ماهیت یک نظام دینی است که قلمرو و گستره دین است.

دین در اصطلاح عبارت است از مجموعه ی عقاید، اخلاق و قوانین و مقررات که با اداره امور فردی و اجتماعی انسان ها و تامین سعادت دنیوی و اخروی آنان، تدوین  شده است. با این تعریف روشن می شود که دین همه ی مجال های زندگی بشر را دربرمی گیرد و  حوزه کارکرد دین شامل همه ی عرصه ها می شود و برای همه موضوعات مرتبط با زوایای زندگی  بشر، طرح و برنامه دارد. بنابراین دین همچنان که نسبت به مساله ای از مسائل اخروی انسان  بی تفاوت نیست، نسبت به مسائل دنیوی وی نیز نمی تواند بی تفاوت باشد و نیست، لکن در همه عرصه های علم، فرهنگ، تمدن، اقتصاد، سیاست، حکومت، هنر، صنعت، خانواده و ... حضور داشته است. به همین جهت گستره و اهداف و برنامه های حکومت را نیز دین مشخص  می نماید.

در تئوری مهدویت، حکومت کارکرد دینی دارد، زیرا تبیین نیازها و تنظیم روابط پیچیده و  گسترده انسان در همه ی عرصه ها را دین به عهده دارد و مرزهای باید و نباید را دین تعیین  می نماید؛ به همین دلیل ماموریت اصلی حضرت مهدی (عج) در انقلاب جهانی موعود، حاکمیت ِمطلق دین در گستره زمین می باشد و از برکات همین حاکمیت الهی، تمامی بحران ها در زندگی  بشر به عمران و آبادی مبدل می گردد و شکوفایی عقل و علم و صنعت و معدن و اقتصاد و کشاورزی و سیاست و فرهنگ و اخلاق و. .. در یک کلمه "مدینه فاضله مهدوی" محقق می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha