برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) در موسسه آموزش عالی امام حسین(ع) یزد با حضور مادران شهدا

جشن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) با حضور طلاب و مادر دو شهید دوران دفاع مقدس در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم منصوره شاکری، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(علیه السلام) یزد در مراسم جشنی که به مناسبت  میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) در این مرکز برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم فردی را بشناسیم، باید نسبت به آن فرد شناخت داشته باشیم اما شناخت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با آن مقام والایی که داشتند، برای هر کسی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: البته در سیره و سلوک، زندگی فاطمه(سلام الله علیها) برای همه قابل دسترسی است، عمل صالح، اخلاق و حسن خلق و ولایتمداری، ایفای نقش سیاسی و اجتماعی، حفظ رسالت رسول و ولایت نبی برای آحاد بشر قابل درک و فهم است و به میزان درک خود باید اخلاق فاطمی داشته باشیم.

خانم شاکری با اشاره به مناسب ترین راه برای رسیدن به این معرفت اظهار داشت: پنج راه برای رسیدن به معرفت حضرت زهرا(سلام الله علیها) وجود دارد که کلمات قرآن از آن جمله است و لذا می توان با نگاه به قرآن و مراجعه به آیات قرآن و تدبر در آن به معرفت این بانوی بزرگوار رسید.

وی ادامه داد: سخنان حضرت رسول، سخنان حضرت علی(علیه السلام)، کلمات خود حضرت زهرا(سلام الله علیها) و فرمایشات ائمه اطهار از دیگر راه‌هایی است که می توان این بانوی بزرگوار را شناخت و به معرفت ایشان دست یافت.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(علیه السلام) یزد با اشاره به صلوات مخصوص حضرت زهرا(س) به نقل از امام حسن عسکری(علیه السلام) گفت: خدایا درود فرست بر صدیقه (طاهره) فاطمه آن بانوی پاکیزه محبوب دوست و پیامبرت و مادر دوستان و برگزیدگانت آن بانویی که او را برگزیدی و فضیلت و برتریش دادی بر زنان جهانیان خدایا تو انتقامش را بگیر از کسانی که به او ستم کردند و حرمتش را سبک شمردند و تو ای خدا خونخواهی فرزندانش را بکن، خدایا همچنان که او را بدین مقام رساندی که مادر امامان راهنما و همسر پرچمدار محشر و گرامی در عالم بالا قرارش دادی، پس درود فرست بر او و بر مادرش (خدیجه) درودی که گرامی داری بدان آبروی پدرش محمّد صلی الله علیه و آله را و روشن گردانی بدان دیده فرزندانش را و برسان بدیشان از من در این ساعت بهترین تحیّت و سلام را.

وی با اشاره به امتیازهای حضرت در این صلوات، به مادر امامان راهنما و همسر پرچمدار محشر و گرامی در عالم بالا اشاره کرد و گفت: این صلوات مربوط به مقام والای کرامت مدار حضرت زهرا(سلام الله علیها) است و امام حسن عسکری در قالب صلوات مقام مادرش را بیان می کند.

خانم شاکری، جهاد تبیین در سیره حضرت را از دیگر مواردی دانست که در سبک و سیره این بانوی بزرگوار باید مورد توجه باشد البته جهاد تبیین باید در عمل اجرایی شود و می توان در قالب گفت وگو با افراد در این زمینه گام برداشت.

استاد حوزه با اشاره به اینکه خداوند وقتی انسان را خلق کرد، هدف رسیدن به کمال بود و راه رسیدن به آن را به انسان یاد داد، بیان کرد: در شرایط فعلی تشخیص حق و باطل سخت شده و مهمترین راهکار برای تشخیص، مناظره است و مناظره در سیره حضرت زهرا وجود دارد به نحوی که هر سخنی بیان می کردند با برهان و استدلال بود و لذا مناظره یکی از بهترین راهکارها برای جهاد تبیین است.

photo_2023-01-16_09-03-23.jpg

یادآور می‌شود در این مراسم از مادران شهیدان رجبی و دهقان تجلیل و از دو نفر از طلاب فعال در حوزه فرهنگی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha