بانوی کارآفرین گیلانی با طرح پرورش گیاهان دارویی به اشتغال روستاییان کمک می کند

خانم عباسی، طلبه کارآفرین اهل رودسر در استان گیلان، ایجاد شغل در روستا را راه‌حلی برای معضل کوچ روستائیان به شهر می داند و با شناسایی گیاهان دارویی و پرورش آنها به اشتغال روستاییان کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم سودابه عباسی، بانوی خوش فکر گیلانی که به فکر ایجاد اشتغال برای روستاییان است، با توجه به طبیعت منطقه زندگی خویش، اقدام به ایجاد و پیاده سازی طرح پرورش گیاهان دارویی کرده است.

این بانوی طلبه کارآفرین رودسری در گفت‌وگویی، با اشاره به فعالیت‌های خود بیان داشت: تصمیم بر ایجاد اشتغال را به‌منظور جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال "تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرینی" گرفتم، زیرا هریک از ما در حد وسع خود برای اجرای منویات رهبر جامعه مسئولیم.

وی ادامه داد: توریستی بودن منطقه اشکورات و وجود بیش از ۱۰۰ روستا و پوشش گیاهی بی‌نظیر آن، عاملی بود که موجب ایجاد ایده پرورش گیاهان دارویی شد که می‌توانست موجب اشتغال‌زایی باشد، زیرا ایجاد شغل در روستا راه حل معضل کوچ روستائیان به شهر است.

خانم عباسی افزود: در وهله اول با تحقیق بمدت دو سال جهت شناسایی گیاهان دارویی از طریق مطالعه بر این نوع گیاهان و کمک‌گرفتن از افراد بومی، حدود ۱۱۷ نوع از گیاهان دارویی در روستای لشکان شناسایی شد.

این طلبه کارآفرین گفت: هر گیاه در فصل خاص خود رویش دارد، لذا بعد از شناسایی لازم بود در فصل مربوطه جمع آوری شود؛ بسته‌بندی و فروش، بخش بعدی کار است که سختی‌های خود را دارد، لذا با برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سطح شهرستان توانستم در این بخش نیز موفقیت‌های قابل قبولی کسب نمایم.

خانم عباسی در پایان گفت: در حال حاضر به طور مستقیم برای چهار نفر از افراد خانواده خویش شغل ثابت ایجاد کرده و با این کار موجب انصراف ایشان از مهاجرت شدم و اکنون تلاش خود را ضمن ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان، معطوف به ایجاد مکان ثابت در روستا و گسترش چرخه این فعالیت برای سایر افراد روستا کرده‌ام تا از طریق ایجاد شغل برای ایشان از مهاجرت به شهر منصرف شوند.

بانوی کارآفرین گیلانی با طرح پرورش گیاهان دارویی به ایجاد اشتغال روستاییان کمک می کند

بانوی کارآفرین گیلانی با طرح پرورش گیاهان دارویی به ایجاد اشتغال روستاییان کمک می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha