استعدادهای برتر سرآمدان حوزه خواهران هستند/ ضرورت بهره مندی از نخبگان و استعدادهای برتر در برنامه‌های جاری حوزه

رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان این که استعدادهای برتر سرآمدان حوزه خواهران هستند، افزود: مسیر شناسایی طلاب استعداد برتر باید همواره همراه با رشد باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه ای علمیه خواهران، دومین گردهمایی استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران با حضور مسئولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مسئولان مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه و مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه بخش حمایت از جامعه نخبگانی حوزه های علمیه کشور و جمعی از طلاب استعداد برتر صبح امروز در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

خانم افشار، معاون آموزش حوزه های علمیه خوهران در این گردهمایی با بیان این که باید تلاش کنیم به اندازه ای در خود نور، دانش و درخشندگی ایجاد کنیم که به دنبال ما بیایند و نخواهیم خود را به سازمان و نهادی تحمیل کنیم، اظهار داشت: هر چقدر برای پیشرفت شخصی تلاش کنیم جا برای خدمت در جامعه فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح موضوعاتی همچون همسویی رشته های سطوح ۳ و ۴، آمادگی جهت اجرای رشته های بیشتر در سطوح ۳ و ۴ و عدم زیرساخت های اجرایی، سنوات تحصیلی، مرخصی فرزندآوری و ... پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رجبی، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که شبکه سازی های مختلفی در بحث تبلیغ و امور فرهنگی در سطح استان ها با هدف آموزش و حمایت صورت گرفته است، گفت: امیدواریم با همفکری و هم اندیشی بیشتر این اقدامات به صورت صحیح تر و دقیق تر به نتیجه برسد.

وی بهره مندی از نخبگان و استعدادهای برتر در برنامه‌های جاری حوزه‌های علمیه خواهران در راستای برنامه پنج ساله را نیز بسیار مهم برشمرد.

استعدادهای برتر سرآمدان حوزه خواهران هستند

حجت الاسلام والمسلمین عماد، رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه نیز در این گردهمایی به سخنرانی پرداخت و بیان داشت: مسیرها و سنجه هایی باید وجود داشته باشد که طلاب استعداد برتر و نخبه به شیوه صحیح شناسایی شوند تا درصد خطاها در بحث شناسایی کمتر شود.

وی «توانمندسازی در عرصه آموزش و فراگیری»، «آموزش‌های فوق العاده»، «مهارت افزایی در عرصه پژوهش»، «ایجاد زمینه فرهنگی و تبلیغی برای طلاب استعداد برتر» و «فراهم سازی زمینه‌های مدیریتی» را از ضرورت های رشد و شکوفایی طلاب استعداد برتر عنوان کرد.

رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه با بیان این که استعدادهای برتر سرآمدان حوزه خواهران هستند، افزود: مسیر شناسایی طلاب استعداد برتر باید همواره همراه با رشد باشد.

جامعه محتاج محتاج نقش راهبری نخبگان و استعدادهای برتر است

در بخش پایانی گردهمایی نیز خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران مراقبت از استعداد و نخبه بودن را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: یکی از وظایف استعدادهای برتر راهبری جامعه به مسیر صحیح به ویژه در فضای کنونی است که دشمن با جنگ رسانه ای و شناختی در پی تحریف واقعیت ها است.

وی شناسایی صحیح مخاطب و شناخت نیازها، ضعف ها و بایسته های او را ضروری عنوان کرد و گفت: جامعه به شدت محتاج نقش راهبری نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha