برگزاری جشن تکلیف بیش از 600 نومکلف دختر با حضور بانوان حوزوی اردکانی

همزمان با ماه مبارک رجب، جشن تکلیف بیش از 600 نومکلف دختر با حضور بانوان کارگروه کودک و نوجوان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه ابراهیمیان مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه جشن تکلیف بزرگترین عید زندگی و عبودیت انسان است، گفت: جشن تکلیف دانش آموزی یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی است که نقش مهمی در نهادینه کردن احکام اسلام در جامعه دارد و رسیدن به سن تکلیف، نقطه عطف در زندگی هر انسان است و سرآغاز ارتباط با خداوند متعال محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: انتقال آموزه‌ها و مفاهیم تربیتی به دانش آموزان از سنین پایین ضرورت دارد و برگزاری جشن‌های تکلیف دانش‌آموزی می‌تواند نقش مهمی را در شکل‌گیری شخصیت دینی و اعتقادی آنها ایفا کند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان اظهار کرد: در سال جاری همزمان با ماه مبارک رجب جشن عبادت بیش از 600 دختر نومکلف از مدارس مختلف، به همت مبلغین این مدرسه در محل کانون امام خمینی(رحمه الله) شهرستان اردکان برگزار شد و برنامه‌های این‌چنینی بستر بسیار خوبی را برای تحقق مفاهیم دینی و برنامه‌های تربیتی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در برگزاری این جشن با شیوه های نو و جذاب و غیرمستقیم مانند مسابقه، اجرای عروسکی، کلیپ، شعر و غیره سعی شد مفاهیم عبادی و اجتماعی چون نماز، روزه، راست گویی، احترام به والدین، حبّ اهل بیت(علیهم السلام)، نماز اول وقت، سلام کردن به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

خانم ابراهیمیان افزود: یکی از برنامه های اجرایی در جشن نه سالگی، اجرای نمایش توسط طلاب و مبلغین بود که در محتوای آن مسئله بیدار شدن برای نماز صبح که دغدغه اصلی خانواده هاست، مطرح و در کنار آن به احترام به بزرگترها، مسئولیت پذیری، آسیب های فضای مجازی، چادرسرگذاری در زمان تکلیف و... اشاره شد.

وی گفت: مراسم چادر سرگذاری از برنامه های شاخصی بود که دانش‌آموزان با همراهی مجری انجام دادند و شعر "جشن فرشته‌ها" توسط دانش‌آموزان همخوانی و در ادامه عوامل اجرا در کنار دختران نومکلف با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) عهد و پیمان بستند و در پایان نماز ظهر و عصر به صورت جماعت برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha