برگزاری دوره "مهارت های تربیتی با رویکرد اسلامی" ویژه طلاب طرح امین در مدرسه علمیه خواهران یاسوج

دوره "مهارت های تربیتی با رویکرد اسلامی" ویژه طلاب طرح امین و مبلغان فرهنگی به مدت دو روز در مدرسه علمیه فاطمیه(س) یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، دوره "مهارت های تربیتی با رویکرد اسلامی" ویژه طلاب طرح امین و مبلغان فرهنگی شهر یاسوج به مدت دو روز در بهمن ماه به میزبانی مدرسه علمیه فاطمیه(س) یاسوج برگزار شد.

در آغاز این دوره دو روزه، حجت الاسلام و المسلمین افتخاری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهکیلویه و بویراحمد، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح امین گفت: ما امین حوزه و اسلامیم و باید تمام قد و با اعتماد به نفس بالا از انقلاب و اسلام دفاع کنیم. لازمه‌ی این حضور، بالا بردن اطلاعات سیاسی، اجتماعی و داشتن مطالعه منظم و مدون است.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین الهی منش، استاد مدعو با بیان اهداف تربیت، مباحث خود را آغاز کرد و گفت: انتخاب ما نشان دهنده شخصیت ماست. قبل از حرف، اعمال و رفتار ما روی دیگران اثر می گذارد، بنابراین مبلغ طرح امین باید بداند چه کار کند.

کارشناسی ارشد روانشناسی اسلامی و مدیرعامل مجموعه تربیت بنیادی، در ادامه به ضرورت اجرای سه‌ گام برای مبلغ طرح امین در مدارس اشاره کرد که عبارتند از: شناسایی، جذب و صمیمیت و ایجاد رشد.
وی از مهمترین روش های جذب و ارتباط را خوش رویی، محبت کردن، احترام گذاشتن، همراهی و فعالیت مشترک و تواضع عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین الهی منش، در ادامه به آسیب های تربیت سطحی اشاره کرد و بیان داشت: روش های تربیت سطحی شامل تحریک احساسات به جای روشن کردن، به دوش کشیدن به جای پای حرکت دادن و امر و نهی کردن به جای شناخت و فرصت انتخاب دادن می شود.

کارشناس مشاوره و روانشناسی، راهکارهای حل این آسیب ها را ایجاد هویت مستقل در بچه ها، تفکر، تحلیل، دقت و نقاد بودن و ایجاد روحیه آزادمنشی و حقیقت طلبی برشمرد.

در دومین روز برگزاری کارگاه، پیرامون قالبهای تربیتی بحث شد.

در این جلسه مهارت آموزان قالب هایی مانند حلقه رشد، بازی های گروهی چند مرحله ای هدفمند و بازی با تماشای عکس و فیلم را با حضور استاد بصورت عملی و کارگاهی بررسی کردند.

 استاد الهی منش، لوازم کار حضور در مدرسه را بیان کرد که این لوازم شامل: مطالعه کردن و به روز بودن، شروع از بچه های آماده تر و همراه تر، آشنایی و رفاقت با معلمین و عوامل مدرسه، راه اندازی جمع دوستانه با برنامه های گروهی، شناسایی لیدرها و مدیریت آن ها و... می شود.

در پایان دوره استاد به پرسش های مهارت آموزان پیرامون مباحث تربیتی پاسخ داد.

در این دوره که به مدت دو روز در یاسوج برگزار شد، آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جمع مهارت آموزان گفت: امروز متولی رهبری دینی و فرهنگی مملکت، روحانیت است،بویژه مبلغان طرح امین که با نوجوانان و کودکان در ارتباطند.

وی در ادامه گفت: مبلغ طرح امین برای مؤثر بودن، علاوه بر مطالعه منظم نیاز به ذکر، دعا، نیایش و خلوت با خدا دارد و باید با قرآن مأنوس باشد.

برگزاری دوره مهارتهای تربیتی با رویکرد اسلامی ویژه طلاب طرح امین و مبلغان فرهنگی در مدرسه علمیه خواهران یاسوج+تصاویر

برگزاری دوره مهارتهای تربیتی با رویکرد اسلامی ویژه طلاب طرح امین و مبلغان فرهنگی در مدرسه علمیه خواهران یاسوج+تصاویر

برگزاری دوره مهارتهای تربیتی با رویکرد اسلامی ویژه طلاب طرح امین و مبلغان فرهنگی در مدرسه علمیه خواهران یاسوج+تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha