"الگوی سوم زن مسلمان" چگونه است؟

به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) و آموزش و پرورش شهرستان ساوه، کارگاه "الگوی سوم زن مسلمان" با حضور معلمان و مربیان پرورشی و طلاب شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، ساوه/ به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) و آموزش و پرورش شهرستان ساوه، کارگاهی با عنوان "الگوی سوم زن مسلمان" با حضور معلمان و مربیان پرورشی و طلاب شهرستان با حضور خانم کرمی، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه، در سالن اجتماعات شهید سلمان ساوجی این شهر برگزار شد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه، در ابتدای این نشست اظهار داشت: لحظات عمر انسان بسیار کوتاه است و باید سعی کنیم در این ایام به عبادت پرداخته و اوقاتمان را به بطالت نگذرانیم.

خانم کرمی، در رابطه با اینکه هویت زن چیست، توضیحاتی ارائه داد و گفت: امروزه آنچه که ما را دچار سردرگمی می‌کند، نداشتن شناخت از هویت است. بر همگان مسلم است که آن چه به زن هویت و شخصیت و کرامت داد، دین مبین اسلام است.

وی تصریح کرد: با ظهور دین اسلامی، تحول عظیمی برای زن به وجود آمد که در عرصه‌های مختلف به زن هویت داد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه در ادامه به موقعیت‌های اجتماعی زن در اسلام پرداخت و یادآور شد: تساوی زن و مرد در تدابیر امور اجتماع و اینکه خداوند به هر کدام از زن و مرد وظایفی را داده تا بر اساس توانمندی‌ها انجام دهند، و اینکه زن کشتزاری برای پیدایش نوع بشر است، از جمله موارد بیان کننده جایگاه زنان در اجتماع است.

وی بیان داشت: خلقت زن لطیف است تا جایی که پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: "زن ریحانه است نه قهرمان" و لذا زن قرار نیست کارهای سخت و طاقت فرسا انجام دهد. پیامبر گرامی اسلام(ص) خود را منتسب به زنان می‌دانند و می‌فرمایند: "من فرزند عاتکه‌ها و فاطمه‌ها هستم". توجه به شخصیت‌های ویژه، همانند انتخاب حضرت فاطمه(س) برای مباهله و آیه تطهیر، نشان از جایگاه والای بانوان دارد.

خانم کرمی در پایان به تشریح راهکارهایی برای ایفای بهتر نقش بانوان در خانواده و جامعه پرداخت.

"الگوی سوم زن مسلمان" چگونه است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha