اعزام مبلغان از مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان به آیین معنوی اعتکاف

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان، از اعزام مبلغان به آیین معنوی اعتکاف در ایام ماه رجب خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه ابراهیمان مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان در گفتگویی با اشاره به فضیلت ماه رجب و بهره‌مندی از ایام اعتکاف در این ماه گفت: اعتکاف سنت حسنه ای است که به برکت نظام و انقلاب اسلامی رونق پیدا کرده و انسان مسلمان برای دوری از امورات دنیا  و راز و نیاز با خداوند در مساجد به امورات معنوی می پردازد.

وی تصریح کرد: مساجد، حسینیه ها و تکایا مکان های مقدسی هستند که آثار تربیتی، روحی، روانی و معنوی بسیاری دارند، به گونه‌ای که نشستن در مسجد عبادت محسوب می شود و  اعتکاف فرصتی برای تفکر و توبه است و باید از فیوضات معنوی بهره گیری کرد.

خانم ابراهیمیان گفت: با توجه به وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد، امسال آیین اعتکاف با استقبال مردم به ویژه  نوجوانان و جوانان روبه رو بود و سبب شد تعداد مساجد بانوان از 3 مسجد در ابتدای برنامه ریزی برای معتکفین به 6 مسجد افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه اعتکاف باید روزنه‌ای برای جذب قشر خاکستری و تقویت اعتقادات و باورهای دیگر اقشار جامعه باشد، افزود: برگزاری حلقه های معرفتی با حضور مبلغین توانمند در موضوعات مختلف اعتقادی، رسانه، اخلاق و تهذیب، تفسیر، مشاوره و... برای  نوجوانان و جوانان از کارهایی بود که در کنار سایر برنامه های عبادی- اخلاقی برای معتکفین مساجد صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به همزمانی اعتکاف 1401 با ایام الله دهه فجر گفت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از موضوعات مهمی  است که تبیین آن برای نسل جوان انقلاب ضروری است و برپایی سخنرانی توسط هادیان سیاسی با این هدف برای معتکفین از دیگر برنامه هایی اجرایی بود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان اظهار داشت: از آنجا که اعتکاف دارای احکام شرعی خاص خود است، حضور مبلغین پاسخگوی احکام شرعی به طور مداوم در مساجد از دیگر فعالیت های مبلغین این مدرسه بود.

خانم ابراهیمیان با اشاره به تهدیدات فضای مجازی برای جوانان گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از نوجوانان و جوانان به فضای مجازی روی‌آورده اند که این فضا در مسائل اعتقادی و روابط اجتماعی به آنها آسیب وارد کرده است. تشکیل حلقه های معرفتی و اعتقادی و برپایی نشستی با موضوع رسانه و فضای مجازی برای معتکفین این رده سنی تا حدی باعث آگاهی آنان با این فضا شد.

خانم ابراهیمیان در پایان خاطرنشان کرد: امسال در 6 مسجد ویژه بانوان در سطح شهرستان اردکان و برای جمعیتی قریب به 1100 نفر، پنجاه مبلغ توانمند در زمینه های مختلف اعزام شدند و پاسخگوی سوالات بانوان، جوانان و نوجوان بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha