اندیشه مقام معظم رهبری یک الگوی اسلامی را معرفی می‌کند

نماینده سازمان سیاسی و عقیدتی وزارت دفاع با بیان این‌که اندیشه مقام معظم رهبری به عنوان یک الگوی اسلامی حقیقت اسلام را معرفی می‌کند، گفت: اگر تنها نام اسلام در جامعه باشد، ارزشی ندارد؛ اما روح حقیقی اسلام، محرک جامعه بوده و باعث پیشرفت مسلمانان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، بیست و دومین اختتامیه استانی اولین همایش بین المللی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان در سالن مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با حضور جمعی از مسئولان استانی و حوزوی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین احد اقدسی با قدردانی از حضور صمیمانه همگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن۱۴۰۱ بیان کرد: تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای موضوعی است که سال‌ها در حوزه علمیه و مفاخر علمیه اسلام مغفول مانده است.

وی به سه مقطع بیداری اسلام پس از غیبت اشاره کرد و بیداری مشروطیت، نهضت ملی نفت و انقلاب اسلامی را از آن مقاطع برشمرد و افزود: با توجه به شکست دو مقطع اول با دلیل‌های متعدد، انقلاب اسلامی با رهبری و هدایت امام(رحمه‌الله‌علیه) توانست از نحله‌ها و انحرافات فکری آن جامعه به هدف برسند.

نماینده سازمان سیاسی و عقیدتی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در صدر اسلام با توجه به این‌که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بزرگ‌ترین رهبر جامعه اسلام بودند و امام علی(علیه‌السلام) که عدالت را برای جامعه اسلامی به ارمغان آوردند و نیز امام حسین(علیه‌السلام) که برای مبارزه با تزویر و نفاق پرچم اسلام را برافراشتند، آن‌چیزی که موجب شجاعت و روحیه‌بخشی به جامعه عرب شد، اسلام بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اقدسی با اشاره به سخن امام حسین(علیه‌السلام) به یزید «من شما را دعوت می‌کنم به کتاب خداوند و سنت پیامبر همانا سنت پیامبر در میان شما مرده است و بدعت زنده شده است»، حلقه گمشده در دوره‌های اسلام را مغز اسلام دانست و تصریح کرد: مردم آن زمان با وجود پیامبر و ائمه(علیهم‌السلام) از مغز اسلام بهره نبرده و فقط پوسته اسلام را گرفته بودند؛ به همین دلیل، نحله‌های مختلفی در دوره‌های اسلام شکل گرفت و هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به بیان امام علی(علیه‌السلام) «امام زمان شخصی است که کتاب خداوند و دین او را احیا می‌کند»، تشریح کرد: تا زمان ظهور فقط نام اسلام وجود دارد و مسلمانان از حقیقت اسلام بهره‌ای نبرده‌اند و این ضعف جامعه اسلامی است.

نماینده سازمان سیاسی و عقیدتی وزارت دفاع، در پاسخ به این سؤال که جمعیت اسلامی بسیار زیاد است اما چرا در دنیا متفرق هستند، بیان کرد: امام معصوم(علیه‌السلام) در میان آنان گم شده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اقدسی با بیان این‌که اندیشه مقام معظم رهبری به عنوان یک الگوی اسلامی حقیقت اسلام را معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر تنها نام اسلام در جامعه باشد، ارزشی ندارد؛ اما اگر روح حقیقی اسلام در جامعه باشد، محرک بوده و باعث پیشرفت مسلمانان می‌شود.

 وی تاکید کرد: اسلام باعث ضعف مسلمانان نشده است، بلکه با نگاهی به تاریخ در می‌یابیم که تنها نام اسلام را گرفتند؛ لذا در تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری که الگوی اسلام هستند، باید حقیقت امام و امامت در جامعه اسلامی روشن شود و جامعه فرهیخته باید پیشگام این امر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha