پذیرش بیش از ۱۰ هزار داوطلب در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از پذیرش بیش از ۱۰ هزار داوطلب در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ این نهاد حوزوی خبر داد و گفت: مراجعه به مدارس علمیه اولین و بهترین راه برای ثبت نام است و البته پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه خواهران به نشانی http://paziresh.whc.ir/ در خدمت خواهران است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم مریم بابایی، مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران امروز در نشست خبری آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران که در سالن جلسات شهید سلیمانی این مرکز در قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه خواهران از ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ فعالیت پذیرش سال تحصیلی جدید خود را در مقاطع عمومی، عالی و تخصصی آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در مقطع عمومی دو گروه از مدارس را داریم که یک گروه ویژه داوطلبان دیپلم است و افراد دارای معدل بالای ۱۴ و ۴۰ سال سن (متولدین ۱۳۶۲/۱/۱ به بعد) را پذیرش می‌کند. گروه دیگر ویژه دوره اول متوسطه است و با داشتن حداکثر سن ۱۸ سال(۱۳۸۴/۱/۱ به بعد) و معدل ۱۵ پذیرش دارد و در ۵۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار داوطلب در خدمت خواهران هستیم.

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه آزمون برای داوطلبان مقاطع عمومی در ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ و برای مقاطع تکمیلی در ۱۲خرداد ۱۴۰۲ در مراکز آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: مراجعه به مدارس علمیه اولین و بهترین راه برای ثبت نام است و البته پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه خواهران به نشانی http://paziresh.whc.ir/ در خدمت خواهران است.

خانم بابایی افزود: طلاب سطح ۲ که به دلایل آموزشی از تحصیل منصرف شده‌اند و دوباره قصد دارند ادامه تحصیل بدهند، می‌توانیم در ورودی بهمن ماه در خدمت آنان باشیم.

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: سنجش ما به صورت آزمون ورودی، مصاحبه علمی و تحقیقات محلی و مدرسه‌ای انجام خواهد شد. در مقطع عالی یا ارشد ۱۷ محل رشته داریم که از جمله می‌توان به تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، تبلیغ با گرایش حج، کلام با گرایش تقریب مذاهب اسلامی، فلسفه اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره زنان با رویکرد اسلامی و تربیت دینی کودک و نوجوان و علوم و معارف حدیث شیعه، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۰۱ رشته محل در سراسر کشور و در ۸۷ مدرسه علمیه عالی پذیرش داریم، گفت: تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ اسلام در سطح سه به صورت غیرحضوری است. در مقطع تخصصی سطح چهار در ۵ رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن در ۲۸ مدرسه تخصصی با ۴۶ رشته محل پذیرش داریم.

تصاویر/ نشست خبری آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha