نشست فصلی مدیران با رویکرد جذب و پذیرش در سمنان برگزار شد

نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان سمنان در زمستان ۱۴۰۱ با رویکرد جذب و پذیرش در مجتمع حوزوی الزهرا(س) سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست فصلی مدیران مدارس استان به میزبانی موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) سمنان با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نجم، کادر مدیریت استان، مدیران مدارس علمیه خواهران و افراد فعال در امر پذیرش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجم در این نشست با اشاره به ظرفیت طلاب، اساتید و دانش آموختگان گفت: خوب است شما مدیران محترم به صورت مستمر اهم فعالیت ها و پیگیری های مدرسه علمیه و نتایج آن را به سمع و نظر و اطلاع طلاب مدرسه برسانید و آنها را با خود همراه سازید. امیرالمومنین(ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه به مالک اشتر توصیه می کند «که اگر مردم گمان کردن که تو ظلمی به آنها کردی، بر آنها آشکار کن.» ممکن است مشکلات و ایراداتی در مدرسه وجود داشته باشد، لذا در حل این مشکلات و ایرادات کوشا باشید و نتایج این پیگیری ها و تلاش را برای طلاب بیان نمایید و با واگذاری برخی امور به طلاب از ظرفیت های آنها استفاده کنید و به آنها در  مدرسه پر و بال دهید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در ادامه افزود: با امام جمعه محترم شهرستان و رئیس هیأت امناء و حتی با اعضاء هیئت امنا ارتباط منظم داشته باشید، الحمدلله برخی مدیران مدارس با ارگان ها و سازمان های مختلف و حتی با نمایندگان مجلس ارتباط خوبی دارند. نمایندگان مجلس در تصویب درخواست های بودجه ای ذی نفوذ و تاثیرگذار هستند. لذا عملکرد خوب و چشمگیر شما مدیران حتما نظر مثبت آنها را جلب خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجم در ادامه تصریح کرد: کیفیت تحصیل طلاب در درجه اول اهمیت است، ولی اگر در امر پذیرش آمار پایین بیاید، موجب ادغام مدارس علمیه و کادر خواهد شد، لذا از این جهت ما هیچ چاره ای نداریم که به بحث کمیت و آمار توجه کنیم و به آن بپردازیم؛ لذا در امر تبلیغ از پایگاه های بسیج، اتحادیه انجمن های دانش آموزی، مدارس و خانواده های تاثیرگذار موثر در شهر غافل نشوید.

وی افزود: بحث جمعیت یک دغدغه جدی است، لذا تلاش شما را می طلبد. تبلیغ این امر بر عهده حوزه های علمیه است، بنابراین جهاد این امر را به دست بگیرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجم در پایان بیان کرد: اگر کار  و برنامه ما مدیران درست باشد و در تربیت طلاب خوب عمل کنیم، سایر مشکلات طلاب حتی اشتغال طلاب نیز حل خواهد شد؛ چرا که اگر طلبه درست طلبگی بکند، از هر ارگان و سازمانی التماس آن طلبه را جهت جذب خواهند کشید، لذا اگر طلبه عالمه و فاضله تربیت کنیم به سراغ طلابمان خواهند آمد. استان سمنان این بنا را دارد که در کنار کار عمومی که انجام می دهیم، یک کار خروجی محور داشته باشیم، در بخش ها و حوزه های مختلف می خواهیم نیروی متخصص و کارآمد تربیت کنیم؛ لازمه ی آن این است که دوره های منسجم و مستمر و جدی برگزار شود.

در ادامه این نشست یک روزه، خانم علیپوری معاون آموزش استان سمنان، به بیان گزارش آماری جذب و پذیرش در سال اخیر به صورت نموداری و علل رشد و کاهش آن پرداخت و در ادامه مدیران هر مدرسه علمیه به بیان مسائل مثبت و منفی تاثیر گذار در امر پذیرش مدرسه خود به بحث و گفتگو پرداختند.

نشست فصلی مدیران با رویکرد جذب و پذیرش در سمنان برگزار شد

نشست فصلی مدیران با رویکرد جذب و پذیرش در سمنان برگزار شد

نشست فصلی مدیران با رویکرد جذب و پذیرش در سمنان برگزار شد

نشست فصلی مدیران با رویکرد جذب و پذیرش در سمنان برگزار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha