بانوی طلبه اراکی از پایان نامه خود دفاع کرد

پایان نامه "گونه شناسی و تحلیل کتب ردیه ی علماء شیعه بر اهل سنت در اعتقاد به امامت در هشت قرن نخست" در مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) اراک دفاع شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، اراک/ خانم سمیه عسگری طلبه رشته کلام با گرایش امامت، از پایان نامه خود با عنوان "گونه شناسی و تحلیل کتب ردیه ی علماء شیعه بر اهل سنت در اعتقاد به امامت در هشت قرن نخست" در موسسه آموزش عالی ریحانة النبی(س) و با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین حسن اسلامپور و داوری حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ایمانی و با کسب رتبه عالی دفاع کرد.

وی در دفاع از پایان نامه خود گفت: یکی از رسالت های دانش کلام، دفاع از مرزهای اعتقادی در قبال هجمه مخالفان و معاندان است که با شبهه افکنی و ایجاد خلجان های ذهنی سعی در تشکیک و ابطال باورها دارند.

خانم عسگری بیان کرد: ردیه نویسیِ عالمان امامیه بر کتاب ها و اندیشه های نادرست اهل سنت، یکی از نمودهای انجام این رسالت مهم است که در ادوار مختلف، سهم سترگی در مصونیت بخشی و تحکیم باورهای شیعی داشته است.

وی تصریح کرد: مقصود از «ردیه» نوشته ای است در نقد یک اندیشه یا نظریه یا در پاسخ به شبهات مطرح شده در خصوص یکی از عقاید حقه، که موجب الزام مخالفان و اعتراف رقیبان به درستی و حقانیت آن ها گردد.

وی اظهار داشت: با توجه به جایگاه شاخص امامت در مکتب اهل بیت(ع)، گونه شناسی ردیه های علماء شیعه به هدف شناخت عنوان و موضوع این نگاشته ها و اطلاع از نوع شبهات مطرح در عصری که ردیه در آن زمان نوشته شده و همچنین شناخت ردیه نویسان و نوع نگرش آنها و اینکه چه کسانی بیشترین ردیه ها را نوشته اند لازم و ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha