نقش حوزه علمیه خواهران در دومین اجلاسیه بین المللی وحدت اسلامی تشریح شد

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان در نشستی، نقش حوزه علمیه خواهران را در دومین اجلاسیه بین المللی وحدت اسلامی تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم صدیقه بهرامی در گفت‌وگویی بیان کرد: نظر به اهمیت نقش بانوان تقریبی در جامعه، حوزه علمیه خواهران با دبیرخانه دومین اجلاسیه بین المللی وحدت اسلامی اعلام مشارکت و همکاری کرد.

وی افزود: عنایت به تقویت هرچه بیشتر فعالیت‌های پژوهشی و علمی؛ معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان با در نظر گرفتن مکان برگزاری اجلاسیه که گرگان بوده است و همچنین توان علمی_اجرایی در پژوهش خواهران استان؛ مدیریت این استان به عنوان رابط مرکز حوزه علمیه خواهران و استان معین کشوری همایش معرفی شد.

 معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان اضافه کرد: پیرو این ابلاغ، تقسیم کار و انتظارات دبیرخانه از پژوهش خواهران مورد بررسی قرار گرفت و طی تماس‌ها و ارتباطات با دبیرخانه مرکزی و آشنایی با کمیته علمی و اجرایی اجلاسیه انجام گرفت.

خانم بهرامی خاطرنشان کرد: جلسات اولیه با دبیرخانه استانی به صورت حضوری در محل مدیریت حوزه خواهران استان گلستان برگزار شد که برگزاری پیش نشست‌های علمی با توجه به ظرفیت‌های کشوری و استانی، شناسائی پژوهشگران اهل قلم به منظور مشارکت و نگارش مقالات کیفی، بررسی مقالات پایانی موجود با موضوعات تقریبی و تمدن سازی و تقویت و تشویق نویسندگان به حضور در همایش و افزایش بخش کمی، مشارکت با دانشگاه تقریب مذاهب_شعبه گنبد از جمله مصوبات این جلسات بوده است.

وی به سایر اقدامات عملی_پژوهشی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات، تعامل و ارتباط با کمیسیون زنان استانداری گلستان و بسیج جامعه زنان، پیگیری به منظور تامین استادان متخصص در بحث تقریب و تمدن سازی و تهیه و طراحی و اطلاع رسانی پوسترهای پیش نشست‌ها از دیگر اقدامات انجام شده این استان است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گلستان ابراز کرد: هفت پیش نشست این اجلاسیه به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد و شخصیت‌های علمی، برخی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ملی و بین المللی و رئیس مرکز اسلامی استان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان و رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب شعبه گنبد و دیگر اساتید برجسته استان ها، بزرگوارانی بودند که ارائه علمی را برعهده داشتند.

خانم بهرامی گفت: با همت دبیرخانه استانی و روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان، پایگاه خبری کوثر در حوزه علمیه خواهران و نیز خبرگزاری حوزه در انعکاس اخبار و گزارشات مربوط همکاری داشتند.

وی اعلام کرد: ۲ مقاله از سوی طلاب خواهر مورد تایید دبیرخانه قرار گرفت و در کتاب همایش به چاپ رسید و چکیده سه نفر از طلاب دیگر نیز در کتاب چکیده‌ها چاپ شد؛ در کنار ارزیابی بخشی از مقالات توسط اساتید طلبه خواهر، در چهار پنل از پنج پنل تخصصی، سه نفر از اساتید طلاب خواهر به عنوان داور حضور داشتند که به عنوان ارزیابی نهایی مقالات مورد بررسی حضوری قرار گرفت.

استاد حوزه در پایان گفت: در پنل‌ها شاهد حضور طلاب خواهری بودیم که تا این مرحله راه یافته و به ارائه مقاله خود در پنل تخصصی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha