در ایام شعبان طلاب بیشتر مورد خطاب هستند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در دیدار با کارکنان و طلاب مدرسه علمیه نرجسیه شهرستان سنقر گفت: در ایام شعبان طلاب بیشتر مورد خطاب هستند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در دیدار با کارکنان و طلاب مدرسه علمیه نرجسیه شهرستان سنقر گفت: نفحات الهی در ماه شعبان بسیار است و ما طلاب بیشتر مورد خطاب در این ایام هستیم. من باب تاسی به اهل بیت علیهم السلام سعی بر این بوده روزه ماه شعبان متصل به ماه رمضان شود. هدف از روزه تقواست. این ایام زمینه‌های تقوا بیشتر است. برکات این ایام بیشتر است و ما باید برای دریافت آنها گیرنده‌های قوی‌تری داشته باشیم.

وی افزود: استغفار از اعمال ماه شعبان است. پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) در روز هفتاد بار استغفار می‌کرد با اینکه معصوم بود. این موضوع نشان می‌دهد استغفار آثاری دارد و زمینه جذب برکات الهی است. این ۷۰ بار، تکرارِ یک مرتبه نیست بلکه هر دفعه خودش موضوعیت جداگانه دارد.

وی بیان داشت: اذکاری که در ماه شعبان روایت شده، از معصوم است و موجب ایجاد زمینه دریافت برکات این ماه است و رفع حجب در این ماه سریعتر است.

مدیر استان گفت: یک دوره عرفان اسلامی در مناجات شعبانیه نهفته است. مهمترین قسمت مناجات شعبانیه آن قسمتی است که امام راحل بر آن تاکید می فرمود: (الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و ...) درخواست انقطاع است. هرگاه انقطاع ایجاد شود پیروزی به دنبال آن حاصل خواهد شد. انقطاع الی الله آثار اجتماعی هم دارد. انقطاع جامعه به سوی خداوند نیز آثار خود را دارد.

وی در ادامه افزود: اگر توجهات کافی در ماه رجب و شعبان نباشد، نتیجه در ماه رمضان به سختی حاصل می شود. ما باید در کنار علم آموزی مراقب تزکیه باشیم. اگر تزکیه انجام شود زمینه‌های دریافت علم و توفیق عالم شدن توسط خداوند متعال نصیب انسان می‌شود.

وی اشاره کرد: خداوند متعال در آیه ۶۰ سوره مبارکه بقره می فرماید: "وَإِذِ اسْتَسْقَیٰ مُوسَیٰ لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِبْ بِعَصَاکَ الْحَجَرَ ۖ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَیْنًا ۖ قَدْ عَلِمَ کُلُّ أُنَاسٍ مَشْرَبَهُمْ ۖ کُلُوا وَاشْرَبُوا مِنْ رِزْقِ اللَّهِ وَلَا تَعْثَوْا فِی الْأَرْضِ مُفْسِدِینَ". از آیه فهمیده می شود: وقتی به نعمتی رسیدید (هر نعمتی اعم از ولایت و...)به درستی از آن استفاده کنید و طغیان و فساد نکنید. چه بسا وجود نعمت زمینه فساد را هم ایجاد می‌کند این ایام حضور در حوزه علمیه هم خود نعمتی است، اگر خوب استفاده نشود موجب فساد می شود.

وی در پایان افزود: زمینه نعمت را موسی فراهم نمود برای قوم خود: فانفجرت ... نعمت فروان برای قوم فوران کرد اگر کسی با ولی خدا همراه باشد سیراب می‌شود و در امور دنیا و دین هر دو ولی الهی دخالت دارد و واسطه نعمات دنیوی و اخروی است و اگر نعمتی به صورت عادلانه توزیع شود مایه امنیت و آرامش است.

در ایام شعبان طلاب بیشتر مورد خطاب هستند

در ایام شعبان طلاب بیشتر مورد خطاب هستند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha