برنامه‌های ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مدارس علمیه استان کرمانشاه

برنامه‌های ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مدارس علمیه استان کرمانشاه با عناوین دوره‌های معارف مهدوی و جشن نیمه شعبان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، برنامه‌های ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مدارس علمیه استان کرمانشاه با عناوین دوره‌های معارف مهدوی و جشن نیمه شعبان برگزار شد.

مدرسه علمیه امام حسین(ع) قصر شیرین

دوره یک روزه مهارت افزایی و معارف حضرت مهدی(عج) با حضور استاد حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر اکبری در مدرسه علمیه امام حسین(ع) قصرشیرین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تبریک فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت بیان کرد: بحث مهدویت یک بحث جهانی است و بحث معرفتی و تربیتی پیرامون مهدویت و اختصاص به ایام ولادت حضرت مهدی (عج)، روز جمعه یا هر مراسم دیگری ندارد بلکه بحث معرفت امام عصر(عج) ضروری‌ترین و مهم‌ترین وظیفه و تکلیف عقلی و معرفتی هر مسلمان و هر شیعه بلکه هر انسانی است.

وی افزود: حیات مادی و معنوی و اخروی انسان و همه ممکنات عالم وجود در پرتو فیض و عنایت و توجه امام زمان(عج) است، بنابراین بحث معرفت‌افزایی و شناخت امام عصر(عج) یک بحث همیشگی و همگانی است؛ ثانیاً یک بحث عمیق و دامنه‌دار و ذوابعاد است؛ لذا باید شناخت کاربردی و الهی باشد و این شناخت کامل بدست نمی‌آید مگر از زبان قرآن، آیات الهی و لسان‌الغیب پیامبر(ص) و احادیث امامان معصوم(علیهم السلام).

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: اگر بخواهیم به امام زمان(عج) معرفت پیدا کنیم و به کنه شخصیت الهی او پی ببریم باید یا از طریق قرآن باشد یا از طریق روایات که هر دو لازم و حیاتی هستند بعد از شناخت امام زمان(عج) بایستی معارف حضرت(عج) را بیاموزیم که این معارف در واقع خواسته‌هایی هستند که حضرت از ما دارد و ایشان وظایف منتظران را بیان می‌کند.

وی تأکید کرد: شخصیت امام زمان(عج) فقط مربوط به دین اسلام و شیعه نیست بلکه متعلق به جهان بشریت و بالاتر از آن متعلق به عالم خلقت است و از آن بالاتر ایشان متعلق به عالم هستی است. در واقع انوار پرفروغ و نورانی حضرت قبل‌ از عالم خلقت بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: قرآن مراتبی دارد و سه مرتبه از آن تصور می‌شود؛ مرتبه اول در سوره زخرف است که می‌فرماید: قرآن ۱۱۴سوره دارد آیات و آثار و فوایدی از آن لمس می‌شود که برکات مادی و معنوی زیادی دارد و این همان قرآنی است که در دست انسان‌هاست. مرتبه‌ دیگر قرآن آن است که نزد فرشته‌هاست از آن بهره می‌برند. مرتبه‌ بعدی ام‌الکتاب است که لوح محفوظ و کتاب مکنون است و نزد خداوند است که خدای متعال به امام معصوم عالی‌ترین مرتبه قرآن را عنایت کرده ‌است؛ بنابراین مقام امامت و ولایت و خلافت از قرآنی که در دسترس ماست فراتر است. این مسئله بسیار مهم است که باید به آن توجه شود گاهی عنوان می‌کنند که بزرگ‌ترین معجزه پیامبر چه بوده ‌است پاسخ این است که بزرگ‌ترین معجزه پیامبر (ص) امیرالمؤمنین است چرا که امیرالمؤمنین علیه‌السلام کتاب مکنون و لوح محفوظ است لذا حضرت علی (علیه‌السلام) هم با قرآن است و هم قرآن با اوست.

وی با اشاره مفصل به آیات متعدد قرآن که دلالت بر وجود و نشان از قطعی بودن استقرار حکومت امام زمان(عج) و تسلط عدل‌ و داد در تمام دنیا دارد، گفت: از طریق قرآن باید امام زمان(عج) را شناخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: از وظایف دوران غیبت برای منتظران انتظار فرج است که شامل مجموعه‌های اخلاقی عبادی فرهنگی و به ‌طور کل اساس زندگی را شامل می‌شود. یکی از ابعاد این انتظار دعا برای فرج حضرت قائم(عج) است، در آموزه‌های دین مبین اسلام اساس دعا کردن بسیار مهم است؛ لذا اگر مردم بدانند چقدر دعا به انسان رشد می‌دهد شب و روز دعا می‌کنند.

وی افزود: دعا مقدمه‌ای برای ورود به بحث دعاهای امام زمان( عج) است و بیان فضایلی که برای آن‌ها نقل شده‌ است فرج به ۲ قسم است: ظهور خاص و ظهور عام. ظهور و فرج خاص که ظهور امام عصر(عج) است. اما ظهور عام این است که همه انسان‌ها در هر مقطعی باید با امام سنخیت پیدا کنند، باید هر انسانی که پیرو مکتب شیعه هست در فقه و اخلاق و حتی سبک زندگی خود از منش و راه و روش امام زمانش پیروی کند امروزه سبک زندگی بسیاری از مردم مهدوی نیست که البته باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تأکید کرد: برای انتظار فرج و عینیت بخشیدن فرهنگ مهدوی بایستی تبلیغ کرد برای تحقق بخشیدن به مقاصد امام(عج) تبلیغ لازم است.

وی اشاره کرد: خداوند مدافع عالم است، انسان هم باید همین‌طور باشد مؤمنان باید از دین خدا و ولی خدا دفاع کنند تا دفاع نکنند خود به کمال نمی‌رسند پس دفاع از ارزش‌های اسلامی امر خطیری است و انسان باید همه کارها را برای خدا انجام دهد و نیت او خدایی باشد ما باید تلاش مضاعفی نسبت‌ به دیگران داشته باشیم باید از کوچیک‌ترین فرصت استفاده کنیم و برنامه‌ریزی کنیم تا هرچه تمام‌تر با قدرتی بیشتر از دین خدا دفاع کنیم تلاش شبانه‌روزی مجاهدت است. دعا، تقوا و توسل به اهل‌بیت نماز شب این‌ها هستند که انسان را به کمال می‌رساند.

برنامه‌های ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مدارس علمیه استان کرمانشاه

موسسه آموزش عالی حوزوی امام خامنه‌ای(مد ظله العالی):

جشن بزرگ نیمه شعبان به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام خامنه ای(مدظله العالی)، در محله شهید محرابی کرمانشاه برگزار شد.

 همزمان با عید نیمه شعبان، آئین جشن بزرگ نیمه شعبان به همت طلاب و با حضور مردم محله برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خدادادی سخنران مراسم اظهار داشت: بزرگداشت نیمه شعبان سبب زنده نگه داشتن دین و  امیدبخشی در بین آحاد مردم می گردد.

وی تصریح کرد: در اوضاع کنونی جامعه دشمنان در صدد ناامیدی مردم از انقلاب بوده و با شایعه افکنی در فضای مجازی در صدد سوءاستفاده از نوجوانان و جوانان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خدادادی گفت: والدین در اشاعه فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) نقش بسزایی دارند و در جهت اشاعه فرهنگ مهدوی باید بیش از پیش تلاش نموده و در این راستا اطلاع از سواد رسانه‌ای نقش بسزایی دارد که از انحراف فرزندانشان جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است، مولودی خوانی، نمایش طنز، مسابقه، برپایی غرفه‌های متنوع  کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده، پاسخگویی به شبهات روز، ویزیت رایگان پزشک عمومی،  ایستگاه صلواتی در محله، قرعه‌کشی و اهداء کارت هدیه به شرکت کنندگان و برپایی نماز جماعت  از بخش‌های مهم این آئین معنوی بود.

برنامه‌های ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مدارس علمیه استان کرمانشاه

مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اسلام آباد غرب:

جشن میلاد امام زمان با حضور طلاب و بانوان سطح شهر در مدرسه علمیه خواهران اسلام آباد غرب برگزار شد.

 امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین سید روح اله زمانی موسوی سخنران این برنامه با اشاره به ضرورت شناخت و زمینه سازی مهدویت در مذهب شیعه دوازده امامی از دین اسلام برگرفته از باور به ظهور امام دوازدهم شیعیان است که بر اساس آن حجت بن الحسن(عج) به عنوان منجی آخرالزمان برای نجات و رهایی انسان ها و برقراری صلح و عدالت خواهد آمد مسئله مهدویت و وجود منجی عالم بشریت در آخرالزمان مورد اتفاق همه ادیان الهی است در دین اسلام نیز بر این مسئله تاکید بسیاری شده است آیات بسیاری در قرآن کریم به مهدویت و اهداف آن اشاره دارد.

در ادامه برنامه مولودی خوانی و نقاشی کودکان در خصوص مهدویت اجرا شد و در پایان مراسم هدایای به کودکان تقدیم گردید.

برنامه‌های ویژه میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) مدارس علمیه استان کرمانشاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha