اختتامیه ششمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، از برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه علمیه خواهران، خانم امیدی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگویی پیرامون اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) ،گفت: چهاردهمین دوره جشنواره کشوری علامه حلی(ره)؛ در قالب ششمین جشنواره استانی، در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور آغاز شد که در مجموع با ثبت نام ۸۷۰  اثر از حوزه علمیه خواهران و برادران برگزار شد.

وی افزود: در این دوره پس از انجام بررسی های لازم و ارزیابی آثار، از مجموع ۸۷۰  اثر ارسالی به دبیر خانه جشنواره، تعداد ۱۵ اثر ( ۵ اثر از حوزه علمیه خواهران و ۸  اثر از حوزه علمیه برادران) به عنوان اثر برگزیده معرفی و برای رقابت در مرحله کشوری ارسال شد و تعداد ۵  اثر نیز به عنوان آثار شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.

خانم امیدی با اشاره به وضعیت کمی و کیفی آثار گفت: هرچند آمار کمی و رقابت علمی بین طلاب استان اعم از خواهر و برادر حائز اهمیت است اما توجه ویژه به کیفیت این آثار در راستای صیانت از حریم حقیقت و تبیین و تشریح آن و شفاف سازی مسائل مبهم در زمان کنونی نباید تحت الشعاع این آمارها قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان ضرورت جهاد تبیین؛ شبهه زدایی از ذهن مخاطبین را یکی از رسالت های مهم پژوهشگران دانست و با تأکید بر توجه به تلاش در راستای تمدن سازی اسلامی مطابق با منویات مقام معظم رهبری حفظه الله؛ نکته مهم در تمدن سازی اسلامی را تربیت انسان برمحور خانواده با نقش آفرینی زنان برشمرد.

در پایان معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان گفت: تزلزل اعتقادات و باورها، ضعف ارتباطات خانوادگی، فرزند ابزاری، تربیت فرزندان طلبکار، ضعف دانایی، شکاف نسل ها، شیوع بی بند و باری‌های اخلاقی، بالا رفتن روحیه مصرف گرایی را از جمله چالش های کنونی خانواده ایرانی می‌باشد که گسترش روز افزون وسایل ارتباط جمعی به این چالش ها دامن زده می شود ولذا وظیفه خطیر پژوهشگران مبلغ ایجاب می کند که نسبت به حوزه زن و خانواده  برای باز نمودن گره های ذهنی مخاطب تلاش مضاعفی داشته باشند.

اختتامیه ششمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha