کرسی آزاد اندیشی با عنوان «حجاب استایل ، نقشه استکبار یا مدگرایی مذهبی»  در یزد برگزار شد

به همت مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد؛ کرسی آزاد اندیشی با عنوان «حجاب استایل ، نقشه استکبار یا مدگرایی مذهبی» در جمع طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران ،  در ابتدای این کرسی آزاد اندیشی، خانم حلیمه غالبی در ارائه بحث ابراز داشت :  سخنان وعملکرد دشمن درباره حجاب زنان ایران نشان دهنده تضعیف و ازبین بردن حجاب است،  یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش در ایران گفت هر زن چادری در کوی و برزن ایران، به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین ما برای براندازی این نظام، باید حجاب را سست نماییم و  یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود آورده است ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گل دار تبدیل کنیم چادر را هم به مانتو و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه و اکنون از حجاب برخی زنان مسلمان فقط یک روسری مانده است.

وی ادامه داد : مستر همفر جاسوس معروف انگلیسی درکتابش می گوید زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست به هر وسیله ای شده باید آن ها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند یکی از حربه های حذف تدریجی حجاب همان حجاب استایل میباشد که گام به گام دید انسان را نسبت به حجاب تغییر می‌دهد.

 درادامه بحث خانم فائزه سادات شاهدی در دفاع از حجاب استایل تصریح کرد: شاید آنچه که درباره حجاب استایل‌ها و نقشه استکبار  بیان می شود کمی اغراق آمیز  و متعصبانه برخورد شود و اگر بخواهیم منصفانه و عقلانی قضاوت کنیم، به عنوان یک شخص مسلمان و شیعه  باید بگوییم که  پوشیده بودن این نوع از حجاب واضح است، پس نقصی در مورد پوشیده نبودن این نوع از حجاب نداریم و تمام حدود و مرزهایی که برای حجاب در قرآن بیان شده در حجاب استایل وجود دارد.

وی اضافه کرد: ضمناً با این سبک پوشش مردم دیدگاهشون نسبت به خانم های چادری و محجبه‌ها عوض می‌شود و باعث می‌شود که حتی قشرخاکستری هم جذب حجاب و پوشش شوند و این خودش یک نوع تبلیغ برای حجاب است، سوما در این نوع پوشش استفاده از رنگ های شاد هم هیچ اشکالی ندارد زیرا بنا بر عرف جامعه ایی که من در آن زندگی میکنم پوشیدن این نوع  رنگها هیچ جذابیتی  که نامحرم را به سمت من جذب کند، ندارد و  پوشش بانوان درجامعه باید بنا برعرف و شرع باشد و این نوع از پوشش را هم شرع می پسندد، زیرا همه جای بدن پوشیده هست وهم عرف می‌پسندد، زیرا بنا بر بی حجابی های اخیر که درسطح جامعه مشاهده می‌کنیم اصلا این سبک از پوشش مشکلی ندارد .

درادامه خانم غالبی در پاسخ به مطالب مطرح شده ابراز داشت: دین مبین اسلام زن را مربی و پرورش دهنده مرد می‌داند و موفقیت‌های جامعه را در پرتو پرورش و تربیت یک بانو ترسیم می‌کند، در حالیکه در پیج های حجاب استایل، زن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و تفریحی محسوب می‌شود و به عنوان ابزاری برای تجارت و کسب سود از آن استفاده می‌شود، مبنای حجاب استایل در چشم بودن و مورد توجه بودن، است و  این با فلسفه حجاب  مغایر است چرا که حجاب  عدم جلوه‌گری است  و حجابی که بخواهد موجب جلب توجه دیگران شود دیگر اسمش حجاب به معنای واقعی نیست و این نوع پوشش با فلسفه حجاب در تناقض است.

  وی تصریح کرد: گره خوردن حجاب با مد، آن را به یک استایل تبدیل می‌کند که در پی آن باید آنقدر تغییر و تنوع ایجاد شود که در اکثر مواقع مفهوم حجاب نادیده گرفته می‌شود حالا که حجاب یک استایل شد باید به دنبال زینت بخشی به آن باشیم، اکسسوری‌های حجاب تولید کنیم و چادرها را گلدوزی و سنگ‌کاری کنیم بعد رو می‌آوریم به پیراهن‌های بلند اندامی و غیر اندامی که کم‌کم آن‌ها هم کوتاه‌تر می‌شوند و به تونیک‌های آزاد و دامن‌های گشاد تبدیل می‌شوند و شاید مرحله بعد شلوارهای گشاد جای آن را بگیرند.

غلامی تاکید کرد: در نهایت همان‌ حجاب‌های ابتدایی هم تنگ و تنگ‌تر می‌شوند در تمام حالات، ویژگی مشترک آن‌ها این است که موی سر پوشیده شده و قسمتی از بدن هم دیده نمی‌شود، اما آیا همه آن‌ها مفهوم حجاب را منتقل می‌کنند؟ در حالیکه این نوع پوشش ها هر چند به ظاهر حد شرعی را حتی کامل هم پوشانده باشند با صریح آیه قرآن که با چند تاکید زنان را از به نمایش گذاشتن زینتهای خود نهی می‌کند مخالف است.

کارشناس دینی ادامه داد : چنانکه همه میدانیم یک روسری با رنگ روشن و زیبا صورت را زینت میدهد، یک ساق دست نگین دار رنگ روشن دست را زینت میدهد و اگر آن را زیباتر نمیکرد اصلا دلیلی برای پوشاندنش نبود بنابراین اینها همه همان زینت‌هایی است که خداوند متعال امر فرموده آنها را بپوشانیم .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تفاسیر ذیل آیه شریفه ۳۱ نور که سه مرتبه در این آیه نهی شده از آشکار نمودن زینت زنان (وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ) آمده است حقیقت زینت، زیبایی است در ظاهر هر چیز که چشم نواز باشد و زینت زن آن چیزی است که موجب زیبایی و آراستگی و نیکویی زن می شود، خواه عرضی باشد یا ذاتی و نهی قرآن در این مورد نسبت به هر چیزی است که عرف مردم آن را زینت و زیبایی به حساب می آورد و تفاوتی وجود ندارد که آن چیز مثل گردنبند و گوشواره و گیره های تزیینی و روسریهایی که صورت را تزیین میکند، باشد.

غلامی خاطرنشان کرد: هر آنچه از بدن جدا باشد یا مثل آرایش و تزئین به چهره و بدن متصل باشد  آرایش هم چه ملیح و کم باشد چه آرایش شلوغ و غلیظ، زینب حساب می‌شود دلیل دیگر اینکه حجاب استایل به نوعی تحریف دین محسوب می‌شود و خانمی که حجاب استایل را دوست دارد باید نام آن را پوشش بگذارد نه حجاب چرا که حجاب یک سری ارکان و شرایطی  دارداز جمله  اینکه پوشاننده  باشد، جلب توجه نکند و لباس شهرت نباشد که این نوع پوشش را شامل نمی شود .

خانم غالبی در پایان یادآور شد : چادر مشکی نگین دار با روسری رنگی یا مانتوی با رنگ های تند نامش حجاب اسلامی نیست اما زن مسلمان با این نوع پوشش و ادعای محجبه بودن به نوعی در حال تحریف حجاب است و در ذهن مخاطب تعریف جدیدی از حجاب ارائه میدهد و فردی که حجاب استایل را انتخاب میکند خواسته یا ناخواسته در نقشه دشمن بازی میکند  و طی تحقیقات به عمل آمده بسیاری از این خانم هایی که تبلیغ حجاب استایل ها را می‌کنند در زندگی واقعیشان همین حد حجاب را هم ندارند و مهره دشمنان اسلامند که با دریافت پول جهت ترویج این نوع پوشش کار میکنند..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha