امروز حوزه‌ به طلاب درس‌خوان کُنشگر نیاز دارد

عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم گفت: امروز حوزه بیش از هر زمان دیگری به طلاب درس‌خوان و کُنشگر نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/ هرمزگان، خانم فریبا علاسوند، عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم و عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، در نشستی که در ایام لیالی قدر در مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) میناب برگزار شد، ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران، خطاب به طلاب این مدرسه بیان کرد: برای داشتن بینش سیاسی عمیق، روش تحلیلی تاریخ ، تقویت متافیزیک تحلیل‌های تاریخ اجتماعی و پیدا کردن چهار چوب‌های قوی برای اندیشه های خود، نهج‌البلاغه را بخوانید وبا آن انس بگیرید.

وی افزود: از بهترین مفاهیم نهج‌البلاغه برای شرح سخنان و مهم ترین و بهترین شرح سخنوری" علامه جعفری" است که تا نزدیکی‌های پایان خطبه‌های نهج البلاغه موفق به شرح آن شده است.

امروز حوزه‌ به طلاب درس‌خوان کُنشگر نیاز دارد


این استاد فرهیخته خاطر نشان کرد: برای اینکه همیشه حرف آخر را بزنید و بهترین خودتان باشید و در مقطعی که هستید، بهترین خود باشید و همیشه روی قله حرکت کنید، نهج‌البلاغه را بخوانید.


خانم علاسوند با اشاره به اینکه درخطبه سوم نهج‌البلاغه شرح واقعه اینکه چه چیزی رخ داده که امیر المومنین علی(علیه السلام) به اینجا رسید و قضیه امامت امام علی(علیه السلام) چیست را بیان می‌کند، ادامه داد: شما می دانید که اسلام دنبال خلافت نبود، دنبال امامت بود، (ایده محوری ما برای جامعه موضوع امامت است) بعد از رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) این امامت جامعه تبدیل شد به خلافت و این نقطه شروع بزرگ‌ترین انحراف در تاریخ اسلام است.

امروز حوزه‌ به طلاب درس‌خوان کُنشگر نیاز دارد


وی با بیان اینکه امام در خطبه ۳ نهج‌البلاغه از حوزه ضرورت‌های حاکم صحبت می‌کند، تصریح کرد: امام در خطبه ۳ نهج‌البلاغه در آیه و روایتی در حق خود اشاره نمی‌کند بلکه بحث سکولار و بحث قلبی را مطرح می‌کند، انسانی که پیامبر ۲۳ سال تربیت کرده بود و قرار بود برسد به دست حضرت علی(علیه السلام) و جریان امامت با شروع خلافت، این انسان از دست رفت.


عضو شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در پایان اظهار داشت: کسی که حاکم جامعه است، دو محور دارد، باید فضیلت و دانش و هم اخلاق داشته باشد، در اصول کافی روایتی هست که امام رضا(علیه السلام) میفرمایند: امام از مادر مهربان‌تر و از پدر دلسوزتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha