برگزاری اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی

اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران خانم فاطمه ابراهیمان، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران  بیان کرد: همزمان با دهه آخر ماه مبارک رمضان در هفت مسجد شهرستان اردکان،  اعتکاف رمضانیه برگزار شد.

وی ضمن بیان این خبر افزود: یکی از سنت‌های رسول خدا(صلی الله علیه و آله) برگزاری اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان بود و حضرت در 10 روز پایانی این ماه مبارک در مسجد معتکف شده و به عبادت می‌پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان تصریح کرد: با توجه به استقبال بانوان از اعتکاف این ایام، مساجد امام هادی(علیه السلام)، فاطمه الزهرا(سلام الله علیه) و مسجد بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه) شهرستان اردکان به بانوان اختصاص داده شد و هر مسجد در گروه سنی معین پذیرای معتکفین بود.

وی افزود: کلاسهای قصه گویی ، حلقه های معرفتی شامل تبیین مباحث مهدویت، بیان احکام به شیوه کودکانه، انس با قرآن و آیه های زندگی، مسابقه و بازی و....  ویژه دختران نوجوان معتکف پایه چهارم تا ششم ابتدایی در مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد و برخی از مبلغین کار با کودک و نوجوان این مدرسه در جمع آنها حضور یافتند .

این مقام مسئول ادامه داد: از انجا که اعتکاف در روزهای 21،22 و 23 ماه مبارک همزمان با مراسم شب قدر و روز قدس برگزار شد، مراسم احیا شب قدر مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) توسط مبلغ حوزه خانم صدیقه هاتفی و مراسم روز قدس نیز با حضور مبلغان خواهر انجام گرفت.

وی با اشاره به برنامه های اعتکاف در مسجد بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه) گفت: از آنجا که این مسجد میزبان دختران روزه دار متوسطه اول بود، برگزاری حلقه های معرفتی با حضور مبلغین توانمند در موضوعات مختلف اعتقادی، حجاب، مشاوره ، اخلاق و تهذیب، معرفی کتاب،تفسیر وپاسخوی احکام... برای  نوجوانان ازمواردی بود که در کنار سایر برنامه های عبادی از جمله جز خوانی قرآن، مناجات و غیره برای معتکفین صورت گرفت.

خانم ابراهیمان اظهار کرد: دختران نوجوان رده سنی متوسطه دوم و بانوان جوان در مسجد امام هادی(علیه السلام) معتکف بودند و حلقه های گوناگونی در موضوعات مختلفی چون مشاوره، مباحث اعتقادی، پرده خوانی مهدویت، مباحث خانواده ،تفسیر، نهج البلاغه و...  با حضور مبلغین برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شهرستان اردکان بیش از 250 دختر و بانوی اردکانی در اعتکاف رمضانیه شرکت کردند و از آنجا که اعتکاف موقعیت ویژه بندگی را ایجاد می کندف بنابراین باید از آن استفاده کرد و امید است برنامه های یاد شده علاوه بر  افزایش آگاهی در نسل جوان باعث رشد و ارتقای معنوی و اخلاقی آنها شود.

لازم به ذکر است مراسم وداع اعتکاف رمضانیه با غباررویی شهید گمنام در مساجد به پایان رسید.

برگزاری اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی

برگزاری اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی

برگزاری اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha