در ماه مبارک رمضان، ظرف وجودی انسان از نظر معنوی آماده می‌شود و خیلی خوب است که این حالت روحانی حفظ شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت:در ماه مبارک رمضان، ظرف وجودی انسان از نظر معنوی آماده می‌شود و خیلی خوب است که این حالت روحانی حفظ شود، برای حفظ هر چیزی مراقبت لازم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین کریمی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز، در مصاحبه خبری ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم حال و هوای معنوی ماه مبارک رمضان را، بعد از ماه مبارک نیز همراه خودمان داشته باشیم و حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماهی است که یکی از عبادات خاص خداوند- که خیلی هم جذاب است- در آن انجام می شود. روزه، عبادتی است که خداوند متعال با آن، اخلاص بندگان خود را می آزماید، ما نتوانستیم از ظرفیت روزه برای معرفی اسلام استفاده کنیم اگر این عبادت در اختیار غربی ها بود، چنان در چشم دیگران می کردند و آن چنان با آن فخرفروشی می کردند و دین خود را تبلیغ می نمودند که همه توجهات را به خود جلب کنند؛ اما چنین ظرفیتی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، ظرف وجودی انسان از نظر معنوی آماده می‌شود و خیلی خوب است که این حالت روحانی حفظ شود برای حفظ هر چیزی مراقبت لازم است شما اگر یک گل زیبا داشته باشید، از متخصصان در مورد رسیدگی به این گل و مقدار آب و مواد غذایی می پرسید تا آن را حفظ کنید کلید واژه اصلی حفظ حالات روحانی، مراقبت است.

وی ادامه داد: مراقبه، تأکیدی است که اساتید اخلاق برای هر انسانی که طالب رشد و کمال است دارند ما موظفیم از روح معنوی خودمان مراقبت کنیم شما وقتی یک پارچ آب یا یک گوی شیشه ای را بخواهید در یک سنگلاخ جابه جا کنید، چطور از آن مراقبت می کنید؟ با نهایت دقت و در حالی که نگاهمان را از آن بر نمی داریم از آن مراقبت می کنیم روح پاک و معنوی ما همان گوی زیبای شیشه ای است که باید با نهایت دقت از آن مراقبت کنیم.

کریمی در توصیه ای برای روزه داران در روزهای آخر ماه رمضان بیان داشت: ما دعای وداع ماه مبارک رمضان را داریم وداع با کسی است که جدایی از او برای شما سخت است، امام سجاد علیه السلام می فرماید سلام بر تو ای ماهی که جدایی و مفارقت از او دردناک و مایه امیدی که دوری از او رنج آور است و هدف، قدردانی از این ماه است، جالب است که امام سجاد علیه السلام ماه رمضان را مانند یک شخصیت حقیقی در نظر می گیرد و او را خطاب قرار می دهد و به این ماه سلام می کند، با او وداع و درد دل می کند. این نشان از یک لطافت روحی دارد که ما هم باید از حضرت امام سجاد علیه السلام بیاموزیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه این ایام روزهایی است که ثبت نام حوزه های علمیه خواهران و برادران در حال انجام است، گفت: افرادی که مایل هستند در حوزه آموزه های اسلامی و دانش دینی، تحصیلات تخصصی و آموزش عالی داشته باشند می توانند در حوزه های علمیه ثبت نام کنند.

وی در پایان یاآور شد: توصیه به آموزش های عمیق دینی را خود خداوند متعال در آیه۱۲۲ سوره توبه فرموده است و می فرماید چرا از هر جمیعتی گروهی کوچ نمی کنند تا در دین آگاهی یابند و قوم خود را هنگامی که به سوی آنان بازگشتند، بیم دهند، باشد که [از مخالفت با خدا و عذاب او] بپرهیزند، نوع ادبیات آیه را دقت کنید، دارد بازخواست می کند من و شما که با قرآن ارتباط داریم مخاطب این آیه هستیم. کسی که در این مسیر قدم بر می دارد اجابت کننده دعوت خداوند متعال است که البته مسیری سخت اما ارزشمندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha