آثار معنوی ضیافت الهی را حفظ کنید

استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان ساوه گفت: کسی که میخواهد اثرات ماه رمضان را به عنوان یک سرمایه معنوی در خود حفظ کند باید در راه مبارزه با هوای نفس و مبارزه با شیطان تلاش کند و این اولین قدم در راه خودشناسی و انسان شناسی است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران ، صبح امروز جلسه اخلاق هفتگی با حضور خانم هبه ظهیری استاد مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه در مدرسه علمیه الهیه این شهر برگزار شد.

خانم ظهیری در ابتدا بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان شیطان در محاصره غل و زنجیر است و خداوند از شیطان به دشمن آشکار یاد کرده است.

استاد مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه ادامه داد: شیطان همیشه امیدوار است که انسان را از طریق هوای نفس زمینگیر کند و او را از مقام قرب الهی دور سازد و انسان باید برای مقابله با این خواسته شیطان، تهذیب نفس و برنامه ریزی در زمینه کسب فیوضات اخلاقی داشته باشد.

وی افزود: اکنون که محصول ماه مبارک رمضان، تقوا و خودسازی در دستان ماست و همین تقوا وسیله ای برای منازل عالی تر است باید بکوشیم تا آثار معنوی ماه مبارک را همچنان حفظ کنیم.

ظهیری خاطرنشان کرد: کسی که میخواهد اثرات ماه رمضان را به عنوان یک سرمایه معنوی در خود حفظ کند باید در راه مبارزه با هوای نفس و مبارزه با شیطان تلاش کند و این اولین قدم در راه خودشناسی و انسان شناسی است.

وی با تأکید به دو عامل "نفس و شیطان" که انسان را به سمت گناه سوق میدهند، یادآور شد: نخستین راه نجات انسان مخالفت با هوای نفس است که به عنوان یک قاعده‌ عمومی باید بر آن مداومت داشت تا بر اثر این مخالفت، نفس تضعیف شده و وقتی نفس انسان تضعیف شد، قدرت پرواز پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha