معلم تجلی عشق و ایمان است

معاون آموزش علمیه نرجسیه(س) رودان گفت: معلم، قاصد سبز بهار دانش و تجلی عشق و ایمان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، منصوره شاکری معاون آموزش مدرسه علمیه نرجسیه(سلام الله علیها) رودان، ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد:‌ روز معلم یادآور شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند.

استاد حوزه خواهران تاکید کرد: معلمان فداکار ایران اسلامی همیشه جهادگونه در راه پیشبرد نظام آموزشی کشور مشغول هستند و حتی برای حفظ آیندگان و دانش آموزانشان جان خود را هدیه می‌دهند.

وی ضمن اشاره بر پیدایش انسان و هدایت آن توسط خداوند بیان کرد: با توجه به اینکه رشد و تعالی هر جامعه‌ای در گرو افزایش دانایی و آگاهی آحاد جامعه است، بیشترین تأثیرگذاری و منسجم‌ترین نقش تعلیم و تربیت به دستان معلمان در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و آینده سازان کشور توسط معلمان عزیز تعلیم و پرورش می‌یابند.

شاکری ضمن تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  که معلمان را پایه‌ریز تمدّن نوین می‌دانند چون نیروی انسانیِ شایسته اگر نباشد، تمدّنی به وجود نخواهد آمد، اظهار کرد: انبیا الهی نیز معلمان امت بوده و شغل معلمی از مقدس‌ترین شغل‌های جامعه است.

وی در پایان ضمن تاکید بر گسترش روزافزون رسانه‌های صوتی و تصویری مانند ماهواره‌ها، اینترنت و مجلات گفت: جوانان هر روز با پیام‌های جدیدی درگیر بوده و این روند به گونه‌ای است که در سال‌های اخیر شاهد تغییراتی در اخلاق، رفتار، آداب و سنن، نوع پوشش و شیوه های پوششی و ظاهری افراد جامعه هستیم پس برای اولین قدم  در تغییر جامعه  معلمان با دانش روز وارد کار شوند، این تغییرات را بشناسند و بتوانند با دانش آموزان به نحو درست و حساب شده سخن گفته و الگوهای مناسب برای آنها ترسیم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha